بیش از هفت هزار میلیارد ریال طرح راهداری خوزستان در حال اجراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بیش از هفت هزار میلیارد ریال اجرای راهداری و زیرساختی پایانه های مرزی خوزستان در آستانه اربعین حسینی در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ 31 July 2024

تابناک خوزستان: محمد جولانژاد با بیان اینکه برای اربعین حسینی هفت هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال پروژه راهداری و زیرساختی در پایانه های مرزی استان تعریف شده که درحال اجرا است اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۴۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت، نصب ۳۰ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی، اجرای یک هزارو ۵۰۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۱۵ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی، احداث و بهسازی ۱۵ دستگاه ابنیه فنی، اجرای ۳۶ نقطه روشنایی نقطه ای و ۱۴ کیلومتر روشنایی طولی در محورهای منتهی به پایانه های مرزی با اعتباری بالغ بر ۶ هزارو ۳۸۰ میلیارد ریال درحال اجرا است.

جولانژاد با بیان اینکه اجرای تمام پروژه ها تا نیمه مردادماه به پایان می‌رسد گفت: علاوه بر پروژه های راهداری کار تقویت زیرساخت‌های پایانه های مرزی استان نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال درحال اجرا است.

وی تصریح کرد: در حوزه تقویت زیرساخت های پایانه های مرزی نیز کار نصب هشت هزارو ۳۰۰ مترمربع سایبان ثابت، ۱۰ هزار مترمربع سایبان موقت، ۲۰ هزار مترمربع مه پاش، توسعه و مرمت ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی و محوطه سازی ۱۵ هزار مترمربع فضای پایانه های مرزی، توسعه چهار سامانه هوشمند تصویری و تهیه اقلام تاسیسات برقی و مکانیکی آغاز شده است.

خوزستان با داشتن ۱۹ هزار کیلومتر راه و همچنین برخورداری از صنایع نفتی، پتروشیمی و کشاورزی از استان‌های با اهمیت و حساسیت بسیار بالا در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده ای است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار