با حضور ویدئوکنفرانسی رییس سازمان فنی و حرفه‌ای؛

اولین کارگاه آموزشی هوش ‌مصنوعی‌ در اهواز افتتاح شد

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان از افتتاح اولین کارگاه آموزشی هوش مصنوعی در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 29 July 2024

تابناک خوزستان: محمدامین مکوندی امروز ۸ مردادماه در حاشیه افتتاح کارگاه هوش مصنوعی که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شد، اظهار کرد: علی رغم وجود برنامه‌ها و اقدامات متعدد انجام شده همچنان نرخ بالای بیکاری و موضوع اشتغال، یکی از مشکلات خوزستان است. در دو سه سال گذشته با تغییر رویکردی که در حوزه اشتغال استان انجام شده و با تاکید بر این شعار که اشتغالزایی جز از محور و  مجرای مهارت آموزی به نتیجه نخواهد رسید، تمرکز استان بر این حوزه است.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوب از جمله راه‌اندازی کارگروه مهارآموزی استان، تدوین سند مهارت استان، هدفگذاری ۱۹ گروه آموزشی و بازنگری در برنامه‌های آموزشی، توسعه رشته‌ها متناسب با نیاز بازار کار طی دو سال گذشته توسط اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، خوزستان جزو استان‌هایی است که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

مکوندی عنوان کرد: تمرکز بر رشته‌های جدید آموزشی از جمله رشته‌های موردنیاز صنایع با فناوری بالا در نفت، پتروشیمی و صنایع هوایی، یکی از برنامه‌های مهم است.

وی ادامه داد: امروزه هوش مصنوعی به عنوان موضوع و علم پیشرو در جهان، می‌تواند خدمات ویژه‌ای به جامعه ارائه کند و منشأ اشتغالزایی است. با توجه به اهمیت این موضوع، امروز کارگاه فناوری هوش مصنوعی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوارزمی همزمان با ۱۵ استان در اهواز افتتاح شد. هوش مصنوعی از جمله علوم آینده است و کسانی می‌توانند در این حوزه کسب و کار ایجاد کنند که مسلط بر این حوزه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار