۱۴ رشته قنات در شهر کرج لایروبی و بهسازی شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: برنامه‌ریزی و به کارگیری تمام امکانات برای اجرای دقیق عملیات آبیاری فضاهای سبز شهر همزمان با فصل گرما انجام شده و به همین منظور بهسازی و لایروبی۱۴رشته قنات شهر کرج به صورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ 09 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا عاقلی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و به کارگیری تمام امکانات برای اجرای دقیق عملیات آبیاری فضاهای سبز شهر همزمان با فصل گرما انجام شده و لازم است مسئولین و ناظرین فضای سبز مناطق ۱۰گانه کرج، بر روند آبیاری فضای سبز نظارت دقیق داشته باشند.

وی، توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و افزود: در کنار توسعه فضای سبز، تأمین زیر ساخت‌های آبرسانی و آبیاری نیز ضروری است.

این مسئول، بازچرخانی آب و استفاده از پساب را یک راهکار اساسی برای مدیریت مصرف آب فضای سبز معرفی کرد و گفت: پروژه‌های توسعه فضای سبز کرج به جهتِ تنش‌های آبی، با استقرار سیستم‌های آبرسانی قطره‌ای و با استفاده از درختان و درختچه‌های مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی شهر اجرایی می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به افتتاح تصفیه خانه خط ۳ حصار در ابتدای تابستان ۱۴۰۳، بیان داشت: از سال ۱۳۹۶ تا کنون چهار تصفیه خانه محلی فاضلاب با هدف آبیاری عرصه‌های فضای سبز به بهره‌برداری رسیده است که هرکدام قابلیت تصفیه آب به ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه روز با روش بیولوژیکی را دارد.

عاقلی اذعان کرد: در راستای بهره‌برداری بهینه منابع، آب بخشی از فضای سبز کرج از طریق قنوات تأمین می‌شود که استفاده آن سبب کاهش استفاده از آب شرب و به طبع آن کاهش تنش در تأمین آب شرب شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات نوسازی و مرمت قنات باغ شهیدی واقع در محله حاجی آباد، اضافه کرد: بهسازی و لایروبی۱۴رشته قنات شهر کرج به صورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار