اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران کم آبی در شاهرود و سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان از اتخاذ تدابیر برای حل بحران مقطعی آب در شاهرود و سمنان خبر داد و گفت: این مهم با بهره‌گیری از چاه‌های ادارات در هفته جاری و آتی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ 24 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از مهر؛ محمد حمیدی ضمن بیان اینکه در هفته جاری و آتی گرم‌ترین روزهای سال را شاهد هستیم و همچنان نیز روند افزایشی دمای هوا ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: این تنش گرمایی بر میزان مصرف آب و برق نیز تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه دو شهر شاهرود و سمنان در تنش آبی قرار دارند، تاکید کرد: تدابیر لازم در راستای عبور از این روزهای گرم با توجه به کمبود منابع آبی در این دو شهر پرجمعیت استان اندیشیده شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه بهره‌گیری از چاه‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی از جمله این تدابیر است، تاکید کرد: در کنار آن از همه مردم درخواست شده تا نهایت همکاری و همراهی را برای عبور از این شرایط بسیار تنش زا داشته و صرفه جویی را صورت دهند.

حمیدی از اعمال محدودیت‌هایی در بخش‌های عمومی و دولتی و غیردولتی خبر داد و بیان کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها و انجام دورکاری ادارات از جمله تدابیری است که برای کاهش مصرف آب و برق اندیشیده شده است.

وی درباره دلایل این تصمیم نیز افزود: تجربه هفته‌های قبل ما نشان می‌دهد که در روزهای گرم و به خصوص پایان هفته‌ها حضور مردم شاهرود و سمنان در مناطق ییلاقی خارج از شهر بیشتر می‌شود و لذا مناطقی مانند شهمیرزاد و بسطام و مجن و … بیشتر میزان مردم می‌شود در نتیجه شاهد کاهش جدی میزان مصرف خواهیم بود و مضافاً بر اینکه میزان قابل توجهی نیز انرژی در تعطیلی ادارات ذخیره می‌شود.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: کماکان بازهم از مردم می‌خواهیم که ما را در مصرف آب و برق یاری رسانده و حتماً کاهش مصرف و مدیریت مصرف را مد نظر قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار