افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس

افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۴ در شورای شهر تهران تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ 23 July 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از تسنیم؛ لایحه تعیین کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران در سال تحصیلی 1403 - 1404 در دستور کار اعضای شورا در دویست‌و‌پنجاه‌و‌یکمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

شادی مالکی؛ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ابتدا توضیحاتی در رابطه با این لایحه ارائه کرد.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لایحه اشاره شده اظهار کرد: مبلغی که به رانندگان سرویس مدارس داده خواهد شد شامل 2 آیتم مبلغ ورودیه‌ای دانش‌آموز و هزینه به ازای هر کیلومتر و پیمایش است.

وی با اشاره به مدل سرویس مدارس متوسطه افزود: در این مدل مبلغ ورودی 42 هزار و 500  تومان تعیین شده  و به ازای هر کیلومتر 4 هزار و 300 تومان افزایش قیمت اعمال خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با توجه به اینکه رانندگان سرویس مدارس ابتدایی نیازمند مراقبت بیشتر از کودکان هستند، گفت: به دلیل رعایت همین مراقبت‌ها، به مبلغ گفته شده، دو و نیم درصد بابت خدمات جانبی که باید راننده از جمله مراقبت‌ها داشته باشد اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: کرایه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته‌ است و این نسبت به آن چیزی است که در ابتدای سال برای تاکسیرانان نیز اعمال کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در خصوص تاکسی های برقی گفت: در این خصوص تا سقف 50 درصد باید به شرط رضایت خانواده به نرخ کرایه افزوده شود.

وی گفت: برابر با ظرفیت استاندارد خودرو باید مسافرسوار شود و بیش از آن تاکسی ها مجاز به سوار کردن مسافر نیستند، خودروهای سواری با احتساب راننده مجاز به سوار کردن  5 نفر هستند و  سایر خودروها نیز مطابق با استانداردشان باید دانش آموزان را سوار کنند.

تشکری هاشمی درخصوص افزایش قیمت ها ادامه داد: برای مینی‌بوس‌ها 50 درصد مبلغ مصوب و برای ون 80 درصد مبلغ مصوب دریافت خواهد شد و برای اتوبوس‌ها نیز  برابر با نرخ کرایه شبکه اتوبوسرانی کرایه دریافت خواهد شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: 100 درصد هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی را شهرداری تهران پرداخت می‌کند و والدین  وجهی بابت سرویس مدارس پرداخت نخواهند کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بابت تراکم صبحگاهی ترافیکی نیز اجازه داده شده است تا 25 درصد در مسیرهای پرتراکم با تشخیص سازمان تاکسیرانی و اعمال در سامانه کرایه بیشتر دریافت شود.

وی اضافه کرد: به استناد قانون 10 درصد از مبلغی که در ابتدا گفته شد کسر و در اختیار پیمانکاران قرار خواهد گرفت همچنین سازمان تاکسیرانی وظیفه نظارت کنترل بر امور را دارد و این شرکت‌ها و پیمانکارها چنانچه در محدوده طرح ترافیک خدماتی داشته باشند ضریب آرم ترافیک 30 درصد خواهد بود و 70 درصد به آنها تخفیف داده خواهد شد.

نرخ کرایه و بهای نرخ سرویس مدارس شهر تهران در سال 1403 - 1404 با اکثریت اعضا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات صدور مجوز حفاری لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و در همین ارتباط برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله امانی، بابایی، آقامیری و مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، توضیحاتی را مطرح کردند.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این لایحه گفت: لایحه اصلاحیه مصوبه خدمات صدور مجوز حفاری لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

همچنین در جریان جلسه امروز بررسی گزارش حسابرسی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سال مالی 1402 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که پس از توضیحات امانی، آخوندی، نادعلی، بابایی، از اعضای شورای شهر تهران و همچنین قدرت‌الله محمدی؛ مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، این گزارش به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

بررسی گزارش حسابرسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای سال مالی 1402 از دیگر دستور جلسات امروز شورای شهر تهران بود که در ادامه پس از توضیحات برخی از اعضای شورای شهر تهران این گزارش با اکثریت آرا به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار