پلمب ۵ واحد صنعتی غیر مجاز در پیشوا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا گفت: طی گشت و پایش مامورین این اداره در حوزه استحفاظی شهرستان ۵واحد صنعتی غیر مجاز پلاستیک شویی با خروجی فاضلاب غیراستاندارد و آلاینده در روستای سرگل پیشوا کشف و پلمب شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱ 17 July 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا؛ سید حسن طباطبایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از کشف این واحدها کارشناسان محیط زیست با صدور اخطاریه های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و عدم مجوز قانونی برای ادامه فعالیت این واحدها به متصدیان آن هشدار دادند که متاسفانه با بی توجهی آنها روبرو شد و پس از گذشت مهلت زمان قانونی اخطاریه ها طبق قانون و با دستور مقام محترم قضائی از ادامه فعالیت واحدها جلوگیری و پلمب شدند.

پلمب ۵ واحد صنعتی غیر مجاز در پیشوا

وی افزود: براساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده می بایست پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام نمایند در غیر این صورت سازمان از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره حامی تولید و توسعه پایدار هستیم اما با این قید که تمامی فعالیت ها با رعایت نص قانون و حدود و استانداردهای محیط زیستی باشد. چرا که محیط زیست و منابع و موهبت های الهی از قبیل آب، خاک و هوای پاک نباید قربانی توسعه اقتصادی شوند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار