ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از ایجاد نزدیک به ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و بهبود ۲ برابری تغییرات شاخص نسبت اشتغال در استان تهران نسبت به کل کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ 09 July 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از تسنیم، محمد آذرپناه با اشاره به خدمات ارائه شده در دولت شهید رئیسی، اظهار داشت: بر اساس آمار طرح نیروی کار که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، شاخص نسبت اشتغال کشور در سال ۱۳۹۹ برابر ۳۷.۳ درصد بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۳۷.۹ درصد افزایش‌یافته و بهبود ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این شاخص در استان تهران از ۳۶.۹ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۳۸ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بهبود ۱.۱ درصدی و تغییرات مثبت دوبرابر میانگین کشور را نشان می‌دهد، همچنین تغییرات شاخص مشارکت اقتصادی استان تهران در سه سال گذشته نسبت به تغییرات این شاخص در کل کشور ۰.۵ درصد بیشتر بوده است، بنابراین استان تهران نسبت به کل کشور موفقیت بیشتری را در بازار کار تجربه کرده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: در دولت سیزدهم، تمام شاخص‌های اشتغال و بیکاری مانند نرخ مشارکت، نرخ بیکاری، سهم جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران و نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل آموزش عالی نسبت به ابتدای آغاز به‌کار دولت بهبودیافته است که امیدواریم در دولت چهاردهم نیز این روند بهبود استمرار یابد.

 آذرپناه گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم با کاهش ۱.۹ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ۱۱.۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به گزارش‌های آماری گفت: استان تهران در شاخص استان‌های با کمترین نرخ بیکاری از رتبه ۱۲ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۳ در سال ۱۴۰۲ رسیده و در حال حاضر بازار کار استان تهران دارای ظرفیت‌های بالایی برای جذب نیروی کار است و وضعیت بازار کار استان تهران از نظر نرخ بیکاری و ظرفیت‌های موجود در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات متفاوت از وضعیت سایر استان‌ها است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران وضعیت ایجاد فرصت‌های شغلی در دو سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همه مشکلات و محدودیت‌ها توانستیم بیش از ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ ایجاد کنیم که بیشتر از پیش‌بینی اشتغال استان تهران در سال گذشته محقق شده است.

آذرپناه در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بر اساس ظرفیت قانونی تبصره ۲ رقمی در حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که قرار است به بازار کار استان‌ها تزریق شود تا هم نیاز به تأمین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی برطرف شود و هم اشتغال ایجادی و توسعه‌ای تداوم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار