بهره‌برداری از ۴ تصفیه‌خانه آب‌های سطحی در ۳ سال اخیر در تهران+ جزییات

در ۳سال اخیر چهار تصفیه‌خانه آب‌های سطحی در پایتخت افتتاح شده و ۱۱ تصفیه‌خانه محلی هم به صورت همزمان در دست مطالعه یا بهره‌برداری قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶ 20 July 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهر؛ بحران کمبود آب به عنوان یکی از اصلی ترین معضل ها آینده بشر را تهدید می‌کند. از همین رو همه کشورها برنامه هایی را برای این موضوع پیاده کرده‌اند.

تهران هم به عنوان کلانشهر از این خطرات مصون نیست و به همین دلیل مدیریت شهری ششم تا به حال چهار تصفیه خانه شامل تصفیه خانه خلیج فارس در دو فاز، نهج‌البلاغه و مسیل باختر را افتتاح کرده است.

تصفیه خانه خلیج فارس واقع در منطقه نوزده در فاز یک ظرفیت بازچرخانی ۲۰۰۰ مترمکعب آب در روز، در فاز دوم ۵۰۰۰ مترمکعب در روز، تصفیه خانه مسیل باختر واقع در منطقه هشت ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب در روز و تصفیه خانه نهج‌البلاغه در منطقه دو ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب در روز را دارند. همچنین به صورت همزمان ۱۱ تصفیه خانه محلی در پایتخت در دست مطالعه یا بهره برداری قرار دارد.

مدیریت پایدار منابع آبی، استفاده بهینه از آب در کشاورزی و صنعت و توسعه فناوری‌های جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌تواند به کاهش تنش آبی کمک کند. تصفیه‌خانه‌ها نقش مهمی در بهداشت عمومی، حفاظت از محیط زیست و مدیریت پایدار منابع آبی دارند. با افزایش جمعیت و مصرف آب، نیاز به تصفیه‌خانه‌ها و توسعه فناوری‌های جدید در این زمینه بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار