بهره مندی 26 هزار نفر از کارآموزان ایلامی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: طی سه سال گذشته ، ۲۶ هزار نفر از کارآموزان در این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸ 22 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛  حمیدرضا رئیسی  با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ۱۷ رشته سالانه به ۱۵ هزار نفر دوره آموزشی ارائه می‌کند که با توجه به جمعیت جوانان، مهارت‌آموزی جهت اشتغالزایی اولویت این آموزش‌هاست.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در استان در ۲ بخش آموزشگاه‌های دولتی و آزاد افزود: ۱۴ مرکز آموزشی با بیش از ۱۶۰ کارگاه آموزشی در ایلام فعال است که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام یادآور شد: آموزش‌های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می‌گیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می‌شود.

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۲۶ هزار ایلامی

رئیسی بیان کرد: در راستای برنامه‌های تحولی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و در جهت ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با هدف گذاری و برنامه ریزی برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان‌ دانشگاهی و سربازان وظیفه اقدام به ایجاد هشت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) کرده است.

وی اضافه کرد: هشت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با ظرفیت آموزش ۲ هزار نفر در قالب یک میلیون نفر ساعت آموزش سال جاری در استان ایجاد می شود.

به گفته رئیسی، این مراکز در سپاه امیرالمومنین (ع)، ستاد انتظامی و دانشگاه‌های ایلام، آزاد، فرهنگیان، باختر، دانشکده فنی و پیام نور ایجاد می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و به روز افزود: مرکز مدیریت و مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به منظور ارتقای توانمندی های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره های آموزشی شروع به کار خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار