رئیس پلیس راه استان ایلام ؛

اجرای نرخ جدید جریمه مربوط به تخلفات رانندگی از 23 تیرماه

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : دولت با هدف بازدارندگی، نرخ جریمه مربوط به تخلفات رانندگی، مبالغ جریمه‌ها را در سال جدید مورد بازنگری قرار داد که سرانجام نرخ های جدید از ۲۳ تیرماه اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ 21 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ کهزادی بیان داشت : در نرخ‌نامه جدید، حرکات پرخطر در رانندگی، سبقت غیرمجاز، دنده عقب، رانندگی در حالت مستی و غیرارادی و نیز عبور از چراغ قرمز بیشترین مبالغ جریمه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود : برای نمونه هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ و نیز حرکت به طور مارپیچ اگر در کلان‌شهرها  و جاده‌های بین شهری صورت گیرد، ۵۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۴۰۰ هزار تومان و در  راه های روستایی ۲۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

سرهنگ کهزادی ادامه داد : در جدول نرخ‌نامه جدید در مجموع نرخ ۱۷۴ عنوان تخلف رانندگی در سه سطح «کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی»، «سایر شهرها» و «روستاها و راه‌های روستایی» مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

وی یاد آور شد : برای رانندگی با وسیله نقلیه دودزا ۲۰۰ هزار تومان، استفاده نکردن از کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت و کمربند ایمنی راننده و سرنشین وسایل نقلیه ۱۵۰ هزار تومان و نداشتن بیمه‌نامه ۱۵۰ هزار تومان جریمه تعیین شده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام  تصریح  کرد: بیشترین مبلغ جریمه به رانندگی در حالت مستی و غیرارادی با رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اختصاص دارد./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار