بررسی مطالبه مردم میمه در دستور کار قرار گرفت

در پی‌درخواست مردم بخش میمه مبنی بر آبی شدن زمین هایشان فرماندار شهرستان دهلران از بررسی این درخواست در کمیته برنامه ریزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 21 July 2024
به گزارش  تابناک ایلام؛ ایجاد ایستگاه پمپاژ به منظور آبی شدن اراضی میمه شهرستان دهلران از مطالبات به حق ساکنین و کشاورزان منطقه است که باید به صورت ویژه در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
 
مسئولان طی سال‌های گذشته اقدام به ساخت سد در این منطقه کردند اما متاسفانه این سد نیز به دلیل فاصله زیاد با شهر میمه و منطقه تونه در حوزه کشاورزی این منطقه مورد استفاده قرار نمی گیرد.
 
دیمی بودن این اراضی در حالی است که منطقه مذکور تنها چهار کیلومتر با رودخانه فاصله دارد اما کاملا به صورت دیم زیر کشت محصولات کشاورزی می‌رود که این امر سبب شده از پتانسیل و ظرفیت‌های این منطقه نتوان به نحو احسن استفاده کرد.
 
بر اساس گفته ساکنین راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ در این منطقه‌ علاوه بر اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری جوانان منطقه که برای یافتن شغل به دیگر استان ها مهاجرت می کنند، می تواند سالانه میلیارد‌ها تومان درآمد برای استان به دنبال داشته باشد، از این رو ضروری است این مهم از سوی مسئولان استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ساکنین این منطقه درخواست خود را جهت راه اندازی ایستگاه پمپاژ به مرکز خدمات سازمان ارسال کنند تا در اولین فرصت این مطالبه مورد بررسی قرار گیرد.

لطیف صادقی فرماندار شهرستان دهلران نیز در این باره با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه پمپاژ مستلزم مطالعه و اخذ ماده ۲۳ و تامین اعتبار است خاطرنشان کرد: این مورد در کمیته برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار می گیرد.

لزوم توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان دهلران در حوزه کشاورزیبی شک بخش کشاورزی علاوه بر اینکه در عرصه ایجاد اشتغال، اقتصاد کشور و معیشت مردم جایگاه ویژه ای دارد، در زمینه خوداتکایی و استقلال کشور نیز موثر است و شهرستان دهلران نیز که به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور شناخته شده است باید به صورت ویژه‌ مورد توجه قرار گیرد از این رو ضروریست زیرساخت‌ها لازم جهت استفاده از این پتاتسیل فراهم شود تا شاهد افزایش تولید و درآمد در این منطقه باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار