اخبار کامل انتظامی مازندران در ۳۱ تیر ماه

کد خبر: ۱۱۷۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰ 22 July 2024
به گزارش تابناک مازندران ،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 31/04/1403 تقدیم حضور می گردد.
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
دستگيري کلاهبردار ميلياردي در محمودآباد
 
فرمانده انتظامي استان مازندران از بازداشت و دستگيري کلاهبردار 3هزار ميليارد ريالي متواري و تحت تعقيب مراجع قضائي خبر داد. 
 
سردار حسن مفخمي شهرستاني در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس با اعلام اين خبر ، بيان داشت : در پي ارجاع يک فقره پرونده کلاهبرداري با نيابت قضائي از شعبه اجراي احكام مدني شهرستان محمودآباد  مبني بر جلب و دستگيري کلاهبردار ميلياردي متواري، موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت . 
 
وي تصريح کرد: ماموران پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني با شناسايي مخفيگاه متهم به کلاهبرداري اين فرد را در عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير کردند.
 
فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه متهم به کلاهبرداري با جعل اسناد و فروش مال غير بيش از 3هزار ميليارد ريال از شهروندان در بخش "سرخرود" شهرستان محمودآباد کلاهبرداري کرده بود،پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.
 
-----------------------------------
 
آرمان هاي شهداي ما همان آرمان هاي سيدالشهدا(ع)است
 
نماينده ولي فقيه در استان مازندران در مراسم اولين سالگرد شهيد رضا شيخي، آرمان شهدا را همان آرمان امام حسين (ع) و ياران باوفايش دانست. 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، اولين سالگرد شهيد رضا شيخي از شهداي فراجا ، که سال گذشته در حين انجام وظيفه در لباس پليس راه فرماندهي انتظامي استان هرمزگان به درجه رفيع شهادت رسيد با حضور سردار مومني رييس پليس راه راهور فراجا، سردار حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي مازندران ،حضرت آيت الله محمدباقر لائيني نماينده ولي فقيه در استان و همکاران و عاشقان آن شهيد والا مقام در شهرستان نکا برگزار شد.
 
در اين مراسم آيت الله لائيني طي سخناني ضمن تسليت و تبريک مجدد حضور خانواده اين شهيد والا مقام ، گفت: شهدا افتخار ما هستند،شهيدان کساني هستند که بدنبال افتخارات کوچک نبوده اند،بلکه با آرمان هاي بزرگ خود، اهداف بزرگي را دنبال کرده و الحق و والانصاف به اهداف خود که همان لقاء الله بوده ،رسيدند.
 
وي آرمان هاي شهداء را همان آرمان هاي امام حسين (ع) و ياران با وفايش دانست و تصريح کرد : شهيد رضا شيخي و همه رضا شيخي هاي ديگر، تمام اهدافشان رضاي خداند و لقاء الله بوده است، و اين بزرگترين هدفي است که انسان ماوراي همه اهداف خوب خود مثل مثل حب وطن، حراست از خاک و ناموس و مردم خود انتخاب مي کند.
 
نماينده ولي فقيه در استان مازندران با آرزوي اينکه پروردگار متعال اراده و بزرگ منشي همه شهيدان، بويژه شهيد رضا شيخي بزرگوار را به همه مسلمانان آزاد انديش  بدهد، خاطرنشان کرد: شهيدان با غيرت به جلو رفته و با عزت به لقاء الله ،يعني بالاترين درجات رسيدند و اين همان راهي است که سيدالشهدا برگزيد، امام حسين (ع) نيزملاکش عزت بوده است،عدالت ملاک آن امام بزرگوار بوده و انقلاب ما نيز بر پايه اجراي عدالت در جامعه است.
 
------------------------------------
 
توقيف لندکروز 150 ميلياردي قاچاق در آمل
 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از توقيف خودروي تويوتا لندکروز قاچاق به ارزش 150 ميليارد ريالي خبر داد.
 
سرهنگ مجيد باقري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر تردد يک دستگاه خودروي تويوتا لندکروز قاچاق در سطح شهرستان آمل، بررسي موضوع خبر در دستور کار ماموران پليس پيشگيري آمل قرار گرفت.
 
وي از شناسايي خودروي تويوتا توسط ماموران خبر داد و افزود: ماموران انتظامي خودروي مورد نظر را بلافاصله توقيف و پس از تشکيل پرونده، آن را با دستور قضايي راهي پارکينگ کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح کرد: بر اساس نظر کارشناسان ، ارزش خودروي لندکروز  قاچاق توقيف شده بالغ بر 150 ميليارد ريال مي باشد.
 
سرهنگ باقري پديده قاچاق را يک تهديد اقتصادي دانست و اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را با شماره 110 به پليس اطلاع دهند.
 
--------------------------------------
 
دستگيري سارق خانه باغ ها در ساري 
 
فرمانده انتظامي شهرستان ساري از دستگيري يک سارق حرفه اي خانه باغ ها با کشف 5 فقره سرقت خبر داد . 
 
سرهنگ عبداله حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت خانه باغ در حاشيه شهرستان ساري، تيمي از ماموران بخش چهاردانگه پي گيري موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
 
وي افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتي و انجام تحقيقات دقيق يک سارق سابقه دار را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي ، متهم را در عملياتي غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير کردند.
 
 
 
فرمانده انتظامي ساري اظهار داشت: متهم که داراي 5 فقره سابقه کيفري بوده در بازجويي هاي پليس به سرقت شبانه از باغ ويلاهاي فاقد نگهبان و دوربين اعتراف کرد.
 
سرهنگ حسن زاده با اشاره به معرفي متهم به مراجع قضائي به منظور سير مراحل قانوني، خاطرنشان کرد: باغ ويلاهايي که خارج از بافت مسکوني شهري و روستايي ساخته شده اند با توجه به قرار گرفتن در نقاط حاشيه اي و کم تردد و همچنين خالي از سکنه بودن، متاسفانه مورد طمع سارقان قرار مي گيرند، شايسته است شهروندان نسبت به استخدام نگهبان محله و نصب دوربين در مبادي ورودي و خروجي و نقاط مواصلاتي محله اقدام کنند.
 
----------------------------------
 
کشف خودروي قاچاق با پلاک جعلي در چالوس 
 
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف يک خودروي قاچاق با پلاک جعلي به ارزش 15 ميليارد ريال خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ محسن سليماني در تشريح اين خبر، اظهارداشت: در راستاي اجري طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پليس راه مستقر در عوارضي آزاد راه چالوس - مرزن آباد و عوامل کنترل خودروهاي عبوري گيت عوارضي ، به يک خودرو کيا اسپورتيج  مشکوک و براي بررسي بيشتر آن را متوقف و طي بازديد اوليه پي بردند که پلاک آن دست نويس و جعلي است.
 
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس اذعان داشت : ماموران در بررسي هاي دقيق تر به قاچاق بودن خودروي توقيفي پي برده و راننده آن را به جرم جعل پلاک و استفاده از خودروي قاچاق دستگير و به مرجع قضايي معرفي کردند.
 
سرهنگ سليماني ارزش ريالي خودروي قاچاق کشف شده را بالغ بر 15 ميليارد ريال عنوان کرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت هاي اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق و احتکار و تردد هاي غيرمجاز را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.
 
---------------------------------
 
دومين دوره مسابقات ويژه سربازان مهارتي در مازندران 
 
معاون تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي مازندران از برگزاري دومين دوره مسابقات مهارتي کارکنان وظيفه نيروهاي مسلح در استان خبر داد . 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ علي اصغر افتخاري با اعلام اين خبر، بيان داشت: دومين دوره مسابقات مهارتي کارکنان وظيفه نيروهاي مسلح در 4 مرحله و 20 رشته مهارتي از 16 تيرماه آغاز شد و از اول مردادماه مرحله يگاني و يا شهرستاني آن آغاز مي شود.
 
وي با بيان اينکه طول اين دوره از مسابقات 10 روز است، افزود: منتخبان اين مرحله از هر رشته مهارتي يک نفر به مرحله استاني راه خواهند يافت.
 
معاون تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي مازندران، تصريح کرد: مرحله دوم مسابقات که مرحله استاني است در دو مرحله برگزار مي شود و برگزيدگان به مرحله سازماني که مرحله سوم است، راه خواهند يافت.
 
وي اظهار کرد: اين مسابقات در 20 رشته شامل (برنامه نويسي پايتون ، سرويس کار خودرو ، برنامه ريزي توسعه دهنده وب ، برنامه نويسي معماري ، تعميرات پکيچ، آرايشگري مردانه، آشپزي سنتي و.... ) در نظر گرفته شده است.
 
سرهنگ افتخاري،افزود: به منظور ايجاد جذابيت در مسابقات و ارتقاء نشاط و بالندگي و افزايش سطح مهارت در بين کارکنان وظيفه مشوق هايي براي برگزيدگان در نظر گرفته شده است که به نفرات اول تا سوم اعطا خواهد شد.
 
وي اظهار کرد: علاقمندان براي شرکت در مسابقات در انتظامي شهرستان ها به مديريت تربيت و آموزش و در انتظامي استان به اداره مهارت آموزي کارکنان وظيفه معاونت تريبت و آموزش فرماندهي انتظامي استان مراجعه کنند.   
 
------------------------------------
 
سارقان ساختمان هاي نيمه کاره در دام پليس تنکابن 
 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق ساختمان هاي نيمه کاره با 14 فقره سرقت خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ بهادر ديلمي در تشريح اين خبر،گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
 
وي افزود: در اين راستا ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات پليسي، 3 سارق سابقه دار را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي دستگير کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به 14 فقره سرقت اعتراف و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.
 
سرهنگ ديلمي در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
 
-------------------------------------- 
 
کشف لوازم يدکي خودرو قاچاق در بابل
 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف 20 ميليارد ريالي انواع لوازم يدکي خودرو از يک انبار توسط پليس امنيت اقتصادي اين شهرستان خبر داد . 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ " علي داداش تبار" در تشريح اين خبر، گفت: در راستاي تشديد اقدامات کنترلي در زمينه مبارزه با قاچاق کالا، ماموران 
 
پليس امنيت اقتصادي شهرستان بابل يک انبار نگهداري لوازم يدکي خودرو را شناسايي کردند.
 
وي افزود: پس از انجام هماهنگي هاي قضائي، ماموران در بازرسي از انبار مورد نظر 300 قطعه انواع لوازم يدکي خودرو به ارزش  20 ميليارد ريال را کشف کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به تحويل کالاي قاچاق کشف شده به اداره صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت : در اين خصوص يک نفر دستگير  که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد .
 
سرهنگ داداش تبار يادآور شد: مبارزه با قاچاق، يکي از مهم ترين الزامات تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که پليس با جديت آن را دنبال مي کند.
 
-----------------------------------------
 
تفريح دردسر ساز
 
براي اينکه مشکلاتم يادم برود گاهي از جيب پدرم مواد مي گرفتم و پيش خودم مي گفتم من معتاد نمي شوم چون تفريحي مي کشم.
 
کاش به دوران کودکي بر مي گشتم دوران کودکي خيلي خوبي داشتم، فرزند اخر  و مورد توجه خانواده ام بودم در درسهايم موفق بودم و خيلي دوست داشتم به دانشگاه بروم اما برادرهايم چون خيلي حساس و غيرتي بودند نگذاشتند و اين نياز در من هميشه وجود داشت اما  چون وضع مالي خوبي داشتيم سعي مي کردند به گونه ديگر دل من را بدست آورند، تا اينکه بعد از چند ماه بابا دچار ورشکستگي سنگيني شد و به همه اعضاي خانواده فشار و تنش  وارد اورد.
 
پدر در دوران زندان درگير دوستاني شد که معتادش کردند، سختگيري هاي برادرانم هم بيشتر شده بود، آنها در ارتباط با من اصلا به حرف مادرم گوش نمي دادند. من هم براي اينکه مشکلاتم يادم برود گاهي از جيب پدرم مواد مي گرفتم و پيش خودم مي گفتم من معتاد نمي شوم چون تفريحي مي کشم اما اصلا نمي دونم چه زماني  وابستگي شديد به مواد پيدا کردم و کم کم پدر متوجه رفت و امد مشکوکم به اتاقش شد و همه چيز را متوجه شدند.
 
وقتي برادرانم متوجه اين قضيه شدند تا مي توانستند  کتک ام زدند و مدتي هم من را به کمپ ترک اعتياد فرستادند، اما شرايط اونجا به حدي بد بود که در هر فرصتي براي فرار اقدام ميکردم تا اينکه يک روز موفق شدم و با حال پريشاني در خيابان مي گشتم و دنبال مواد فروش بودم که ماموران انتظامي متوجه من شدند و دستگيرم کردند .
 
نظر کارشناس ( تشخيص):    
 
افراد گاهي براي رهايي از تنش و درگيري هاي دروني و يا تعارض هاي ناشي از فشارهاي بيروني به سمت داروهاي غير مجاز و مواد مخدر گرايش پيدا مي کنند،ترياک يکي از انواع مواد افيوني است که هيچ گونه خاصيت دارويي نداشته و دربرابر آن باعث آسيب بر مغز و کندي سيستم عصبي مي شود، اين ماده افيوني به عنوان مسکن عمل کرده و در رفتار فرد مصرف کننده اختلال ايجاد مي کند.
 
دختر جوان 25 ساله با هزاران اميد و ارزو که در خانواده  سختگيربه دنيا امده  در بسياري از نيازهايش ناکام مانده و سرکوب شده و در دوران جواني به دليل عدم مهارت هاي لازم براي اينکه فشار روحي و رواني خود را کاهش دهد به جاي استفاده از مهارت حل مسئله و تصميم گيري هاي درست در زندگي به رفتارهاي ناکار امد و ناسالم روي اورده و خانواده در اين نابساماني نقش مهمي را در اعتياد اين دختر جوان داشتند .
 
سبب شناسي ( بررسي علل و عوامل فردي ، خانوادگي، رواني  و اجتماعي):
 
عوامل فردي:
 
*اختلالات روحي و رواني
 
*احساس حقارت
 
*پايين بودم عزت نفس
 
*اضطراب هاي حل نشده
 
*شکست ها و اکامي ها
 
*فقر در معاشرت و دوستي
 
اين عوامل فردي کمک کرده تا شخصيت  اسيب پذيرنامبرده  زودتر و راحت تر به دام اعتياد بيفتد.
 
عوامل خانوادگي: 
 
*عدم وجود ارتباطات دوستانه و صميمانه ميان والدين و فرزندان
 
*نفاق و ناسازگاري در محيط خانواده ،سطح سواد پايين والدين
 
*خانواده هاي از هم گسيخته و نابسامان
 
*عدم اگاهي نسبت به روش هاي تربيتي والدين خود کامه يا مستبد
 
*وجود الگوي نامناسب در خانواده
 
عوامل اجتماعي:
 
*فقدان توانايي مالي
 
*مصرف مواد مخدر به عنوان هنجار اجتماعي
 
*دوستان يا خانواده معتاد که  فرد را در معرض خطر مصرف قرار مي دهد
 
*عدم وجود هماهنگي بين ارگانهاي مختلف جهت حل مسئله اعتياد  
 
آسيب هاي رايج بعدي:
 
 دختران و پسران فراري ،کودکان خياباني فرزندان خانواده هاي معتاد و طلاق نمونه هاي اسيبهاي رايج افراد در معرض خطر اعتياد هستند . موقعيت هايي مانند شکست تحصيلي ،رفتار ضد اجتماعي ،عدم نظارت بر رفتار فرزندان ،محروميت اقتصادي و اجتماعي ،در دسترس بودن مواد نمونه هاي از موقعيت خطر ساز اعتياد هستند .
 
اقدامات پيشگيرانه :
 
اوليه
 
*در اقدامات پيشگيري اوليه سعي شود از ابتلاي فرد به اعتياد يا بيماري قبل از شکل گيري ان جلو گيري شود .
 
*شناسايي عوامل خطر زاي اعتياد و افارد در معرض خطر و تقويت عوامل محافظت کننده است
 
*کاهش عوامل مخاطره اميز
 
*افزايش مقاومت فرد و جلوگيري از سرايت بيماري
 
*اموزش بهداشت و ارتقاي سلامي نظير بهبود شرايط زندگي مردم قابل اجراست .اين روش مستلزم تغييرات رفتاري يا تغيير سبک 
 
خبر سلمان مهدوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار