‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز:

تفاهم‌نامه قطار شهری‌ اهواز قبل از شروع کار دولت جدید، عملیاتی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از آماده‌سازی تفاهم‌نامه اولیه اجرای دوباره پروژه قطار شهری اهواز با یک شرکت مجری فعال در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ 21 July 2024

تابناک خوزستان: حجت‌الله سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری آغاز دوباره کار در پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: در این دو سه ماه اخیر با بزرگترین پیمانکاران مجری پروژه‌های قطار شهری در سطح کشور از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع و پیمانکاران بخش خصوصی مذاکره کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و متن اولیه تفاهم‌نامه با یک شرکت مجری فعال در سطح کشور آماده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: برنامه‌ریزی اولیه این است که با حدود ۶ هزار میلیارد تومان، تونل فاز اول و دوم مترو از سه راه فرودگاه تا میدان دانشگاه تکمیل شود. چهار ایستگاه سه راه فرودگاه، چهارشیر، سلمان فارسی و میدان ساعت نیز تکمیل و سطح سکوی شش ایستگاه اجرا می‌شود. بخشی از تاسیسات ویژه ایستگاه‌ها نیز در این قرارداد تامین می‌شوند و همچنین پیگیری برای انعقاد قرار تامین واگن نیز انجام می‌شود.

‌سلیمانی با اشاره به تامین منابع مالی برای آغاز اجرای پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: این تفاهم‌نامه قبل از شروع به کار دولت جدید، عملیاتی می‌شود و عملیات اجرایی آن در مدت ۱۸ ماه انجام خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار