مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۲۵۰۰ بیمه شده جدید به تامین اجتماعی در دولت سیزدهم

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲هزار۵۰۰ بیمه شده جدید به خانواده تامین اجتماعی اضافه شده که هدف سازمان تامین اجتماعی، رفاه اجتماعی و بیمه‌ای برای بیمه شدگان است.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ 21 July 2024
اسکندر کاکایی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش حمایت بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و سازمان تامین اجتماعی به دنبال گسترش ضریب پوشش بیمه‌ای است، در صورتی که ضریب پوشش بیمه ای افزایش پیدا کند، پشتیبانی بیمه ای هم بیشتر خواهد شد و با توجه به پشتیبانی که میشود سازمان تامین اجتماعی هم می تواند به تعهداتی که در قبال مستمری بگیران دارد عمل کند.
 
وی افزود: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مستمری بگیر اصلی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که هر ماه با اقداماتی که سازمان‌ تامین‌جتماعی انجام می‌دهد، سازمان‌ تامین‌اجتماعی باید حق و حقوق این افراد را تحت عنوان مستمری پرداخت کند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات سازمان تامین اجتماعی کمکی و وظیفه‌ای است که بر ضمه سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده است و همچنین بحث درمان که باید به موقع پیگیری کند.
 
وی ادامه داد: در ۳۳ ماه گذشته در دولت خدمتگزار شهید رئیسی ۲ هزار و ۵۰۰ بیمه شده جدید به خانواده بزرگ سازمان تامین اجتماعی اضافه شده است و این اقدام کمی نیست. 
 
کاکایی اضافه کرد: هدف سازمان تامین اجتماعی رفاه اجتماعی و رفاه بیمه‌ای بیمه شدگان است و تلاش بر این است که برای آحاد جامعه در دسترس باشد و کل جامعه از بیمه برخوردار شوند که حق همه مردم است. 
 
وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر فعالیت می‌کند و منابع سازمان تامین اجتماعی سرمایه گذاری‌هایی است که در سازمان تامین اجتماعی انجام می‌گیرد.
 
کاکایی بیان کرد: در ازای تمام بیمه شده‌ها دولت موظف است سه درصد حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کند، در واقع بیمه ۳۳ درصد است که سه درصد به ازای تمام بیمه شده ها دولت باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
 
وی در ادامه افزود: طلب سازمان تامین اجتماعی به دولت تا پایان سال ۱۴۰۱، ۶۰۰ همت بوده است و دولت به عنوان بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی است که در حال حاضر ۲۴۳ همت، دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده که این ۲۴۳ همت از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به صورت اوراق و واگذاری و شرکت‌های سودده مانند پالایشگاه‌ شازند که به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و این موضوع از انتقال‌های خوبی بود که دولت خدمتگزار شهید رئیسی سعی کرد، سازمان تامین اجتماعی را لحاظ کند.
 
کاکایی گفت: یکی از موضوعات ۳۳ ماه اخیر این بود که سازمان تامین اجتماعی بزرگترین بدهکار بانکی به بانک رفاه بود که این بدهکاری تسویه و ۱۶۰ همت پرداخت شد و مهم‌ترین موضوعی که داشت افزایش سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه بود که ۴۶ همت افزایش سرمایه داشتیم.
 
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که سازمان تامین اجتماعی در مدت خدمت شهید رئیسی انجام داد، پرداخت کمتر از جیب مردم بود و صیانت مالی از بیمه شده‌ها را داشتیم.
 
کاکایی اضافه کرد: در حال حاضر تمام هزینه‌های درمانی زوجین نابارور را سازمان تامین اجتماعی تقبل می‌کند و در دستور کار قرار گرفته است. 
 
وی ادامه داد: حمایت از بیماران صعب العلاج هم در دستور کار قرار گرفته شده و هزینه‌های درمانی آنها در دستور کار قرار دارد و هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنیم و همچنین بحث افزایش پوشش دارویی که در این مدت ۱۳۰ قلم داروی جدید را سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش بیشتر قرار داده و حمایت‌های بیمه‌ای انجام می‌گیرد. 
 
کاکایی عنوان کرد: افزایش کمک هزینه‌های بارداری به خانم‌ها که در سنوات گذشته حداکثر ۶ ماه پرداخت صورت می‌گرفت و در حال حاضر در دولت شهید رئیسی این کمک هزینه ها برای خانم‌های باردار به ۹ ماه افزایش پیدا کرد.
 
وی ادامه داد: در حوزه مستمری بگیری و بیمه تکمیلی ۵۰ درصد بیمه تکمیلی سهم سازمان را پرداخت می‌کنیم مگر اینکه خود افراد نخواهند و در کانون‌های بازنشستگی درخواست خروج بیمه تکمیلی را داشته باشند و اگر درخواستی نداشته باشند، ماهانه سه میلیون و ۵۰ هزار ریال طبق قرارداد کانون عالی بازنشستگان که منعقد کرده است سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد آن را به صورت ماهانه پرداخت می‌کند که کمکی به مستمری بگیران است.
 
وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در دولت شهید رئیسی صورت گرفت، مبارزه با فساد بود که سامانه‌های متعددی طراحی و عملیاتی شد.
 
کاکایی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مطرح شود در راستای ارائه تعهدات به صورت هوشمند و هوشمندسازی است که ۵۹ خدمت پر تردد در بستر اینترنت عملیاتی شده و از طریق سامانه غیر حضوری es.tanmin.ir در دسترس آحاد جامعه قرار گرفته است.
 
کاکایی تشریح کرد: سازمان تامین اجتماعی از ابتدا سال ۱۴۰۳برای تمام بیمه شده هایی که در سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی نام نویسی کردند، به محض اینکه کارفرما لیست ارسال می کند به سازمان تامین اجتماعی سه موضوع به بیمه شدگان پیامک خواهد شد که شامل میزان سابقه میزان دستمزد و نوع شغل است و این سامانه به کمتر شدن شکایات و به حداقل رساندن مشکلات افراد کمک کرده است.
 
وی ادامه داد: در کرمانشاه چهار شعبه داریم که سه شعبه ما شعبه یک ممتاز است و کارشناس متخصص مشاوره‌ای ۲۴ در شعب حضور دارند و در این مورد مشاوره‌های لازم را خواهند داد.
 
کاکایی گفت: سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه ۱۴۲۰ هم موضوعات مشاوره‌ای را در دستور کار قرار داده و پاسخگویی ۲۴ ساعته و رسیدگی به شکایات را بررسی می کند که میانگین روزانه ۹ هزار مورد مشاوره‌ای انجام می‌گیرد.
 
وی افزود: یکی دیگه از اقدامات سازمان تامین اجتماعی بحث نسخه الکترونیک است که روزانه یک و نیم میلیون نسخه الکترونیک برای بیمه شده‌ها و مستمری بگیران با کمترین قطعی ارتباط در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی تشریح کرد: در تیر ماه مبلغ مستمری که پرداخت شده فقط حقوق مستمری در تیر ماه بوده که هشت هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده و نزدیک ۳۵۰ میلیارد ریال کمک کوتاه مدت از لحاظ بارداری و بیکاری هم پرداخت و همچنین نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه درمان هم هزینه داشتیم.
 
وی ادامه داد: تعداد بیمه بیکاری سه هزار و ۵۰۰ نفر است که به صورت ماهانه علاوه بر حقوق سابقه کار هم لحاظ می‌شود. 
 
وی ادامه داد: ضریب پوشش بیمه‌ای در کرمانشاه ۳/۵۵ است و تعداد کارگاه‌های تحت پوشش بیمه‌ای بالغ بر ۲۱ هزار و۵۰۰  کارگاه است که ۴۹۵ کارگاه بالای ۵۰ نفر داریم و بقیه کارگاه‌ها زیر ۵۰ نفر هستند. 
 
کاکایی یادآور شد: مشتاق هستیم که افراد بیشتری را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم و آحاد افراد جامعه تحت پوشش بیمه باشند.
 
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در راستای هوشمندسازی از ۱۵ خرداد ماه لیست هوشمند را در استان کرمانشاه راه اندازی کرده و موضوعات مختلفی را بررسی می‌کند و این موضوعات بر اساس قانون و مقررات قانون کار و بر اساس مصوبات شورای عالی از لحاظ حقوق و دستمزد و هوشمند انجام می‌گیرد که به کارفرما کمک می‌کند بدهی‌ها را سریعتر مشاهده کند.
 
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: لیست هوشمند باعث می‌شود کارفرما همه آیتم‌ها را کنترل و اصلاح کند که این اصلاحیه بر اساس قانون و مقررات کار است و کارفرمایان سعی کنند که تا ۲۵ مرداد ماه لیست را ارسال کنند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار