برنامه ریزی برای پایداری آب ۵ هزار روستای کشور

معاون وزیر نیرو در گچساران : امسال بیش از پنج هزار روستای دارای تنش آبی در کشور از آب پایدار برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ 21 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت سیزدهم آب شرب پایدار بیش از پنج هزار و ۸۹۰ روستای کشور را تاکنون تامین کرده، و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده آبرسانی به مابقی روستا‌ها نیز در سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.
هاشم امینی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال بیش از پنج هزار روستای دارای تنش آبی در کشور از آب پایدار برخوردار خواهند شد.
وی با بیا اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبی (طرح‌های تنش آبی) در دست اجراء در کشور بیش از ۴۵ درصد است ادامه داد: در صورت آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی کشور در سالجاری بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب پایدار این روستا‌ها هزینه شده است.
 امینی بیان کرد: در سالجاری آب پایدار بیش از ۹۰۰ روستا در مناطق مختلف کشور تامین شد.
هاشم امینی در بازدید از طرح‌های بخش آب و فاضلاب گچساران گفت: بخشی از روستا‌های کشور هم اکنون دارای تنش آبی هستند که تعدادی از آنها زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.
وی بیان کرد: آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم بود که آب پایدار این روستا‌ها باید از منابع زیرزمینی و سطحی تامین شود.
امینی اضافه کرد: در قالب این طرح آب شرب پایدار بیش از پنج هزار روستا در پایان سال ۱۴۰۲ از محل محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری سپاه پاسداران و خیران تامین شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای تامین آب پایدار روستا‌ها‌ی دارای تنش آبی مشکل آب آشامیدنی بیش از ۱۰ هزار روستا برطرف خواهد شد.
امینی اظهار کرد: بیش از ۸۲ درصد روستا‌های کشور قبل از دولت سیزدهم زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار داشتند که این میزان هم اکنون به ۸۷ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال بیش از ۹۱ درصد روستا‌های کشور از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار