گِرو در گلوگاه!

در این شگرد عجیب، پیمانکاران بخشی از پروژه که معمولا مهمترین و حیاتی‌ترین بخش پروژه است را گروگان گرفته و با عدم تکمیل و تحویل آن تا تسویه طلب خود، عملا پروژه را عقیم می‌گذارند.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ 21 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حدود ساعت ۱۹:۲۸ شنبه ۳۰ تیرماه حادثه رانندگی دلخراشی رخ داد که براثر این حادثه ۸ نفر فوت و مصدوم شدند.
بر اساس گزارش مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، در پی تصادف و آتش سوزی دو دستگاه خودروی پیکان و وانت بار پیکان در جاده دهدشت به چرام سه نفر کشته و ۵ نفر هم مصدوم شدند.
هادی یوسفی در خصوص جزئیات بیشتر این سانحه رانندگی توضیح داد که در این اتفاق در محدوده روستای «دارگنده» رخ داد که بر اثر آتش گرفتن وانت بار پیکان، هر دو سرنشین آن جان باختند. (لازم به توضیح است دو نفر از فوتی ها این حادثه دلخراش پدر و پسری بودند که در آتش سوختند!)
مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از سرنشینان پیکان نیز در دم جان باخت، افزود: ۵ مصدوم دیگر این سانحه نیز توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت منتقل شدند.
توضیحات پلیس
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد که با توجه به اهمیت موضوع، شب گذشته برای بررسی میدانی در مسیر محل حادثه بود در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این حادثه دلخراش اظهار داشت: نقطه محل تصادف از نقاط حادثه خیز استان در محور چرام به دهدشت است و بار‌ها شاهد حوادث رانندگی بوده است.
سرهنگ حسن دانایار در پاسخ به این سئوال که آیا بهره برداری ۸۰۰ متر مسیر به جای مانده از چهار بانده چرام به دهدشت در این حادثه و دیگر حوادث تاثیر دارد یا نه، گفت: بی شک زیر بار ترافیک رفتن مسیر مورد نظر می‌تواند در کاهش و یا شدت حوادث تاثیرگذار باشد به عنوان نمونه در صورت بهره برداری از مسیر مذکور حداقل از شاخ به شاخ شدن خودرو‌ها در محل مورد نظر جلوگیری می‌شود و از شدت حوادث کاسته می‌شود.
دانیار در پاسخ به این سئوال که آیا وضعیت حادثه خیزی نقطه مورد نظر گزارش شده است هم افزود: بله این موارد مکتوب گزارش شده و هم اکنون هم که عازم محل حادثه هستیم (شب گذشته موقع انجام گفتگوی تلفنی تابناک) علی رغم حضور پلیس راه در محل حادثه در همان زمان وقوع، به دلیل اهمیت موضوع، پیگیر میدانی حادثه هستیم.
وی ادامه داد: در خصوص گزارش کارشناسی و نظریه پلیس، قطعا در صورتی که سازمانی یا پیمانکار در این حادثه قصور یا سهل انگاری داشته باشد طبق قانون راهنمایی و رانندگی سهم تقصیر داده می‌شود.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: پیگیر هستیم که در نشستی با حضور مسئولان مربوطه مشکل ۸۰۰ متر نیمه کاره این جاده در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.
وی ادامه داد: مکاتباتی زیادی در خصوص رفع مشکلات این ۸۰۰ متر باقی مانده از چهارخطه دهدشت به چرام انجام داده‌ایم، اما به نتیجه نرسیده و نیمه کاره رها شد که متاسفانه همین محدوده به نقطه حادثه تبدیل شده است.
توضیح تابناک: لازم به ذکر است پس از وقوع این تصادف در مقطعی جاده توسط مردم خشمگین از بی مسئولیتی مسئولان بسته شد و در اظهارات خود خواستار رفع نواقص این جاده شدند که با پادرمیانی فرمانده‌هان پلیس راه جاده بازگشایی شد.

گِرو در گلوگاه!

معاون عمرانی پاسخگو نبود!
شب گذشته و پس از وقوع حادثه، تابناک کهگیلویه و بویراحمد، طی دفعات متعدد تلاش کرد با معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تماس گرفته و به دلایل عدم تکمیل ۸۰۰ متر حادثه ساز جاده چرام به دهدشت از نگاه وی به عنوان بالاترین مسئول فنی استان در خصوص امور زیربنایی بپردازد که متاسفانه وی پاسخگوی گوشی خود نبود.
اما برای تنویر افکار عمومی لازم است توضیح داده شود، سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام در نشست شورای اداری استان که در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ برگزار شد و خبرنگار تابناک در این نشست حضور داشت و با تیتر" انتخابات تمام شد ما ماندیم و مشکلات " که در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد، پس از ارائه گزارشی کوتاه از انتخابات با انتقاد شدید از وعده‌های بدون نتیجه مسئولان گفت: انتخابات تمام شد، اما ما ماندیم و مشکلات و مراجعات مردم به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها! توفیقیان گفت: در مسیر جاده چرام به دهدشت یک قطعه ۸۰۰ متری در یک نقطه حادثه خیز کاملا آماده و قرار بود به بهره برداری برسد، اما عید رسید و مشخص نیست سرانجام این قطعه چه خواهد شد. ( توضیح تابناک : پس از پایان جلسه مذکور خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد موضوع انتقاد فرماندار را از معاون عمرانی پرسید که وی وعده بررسی و پیگیری داد .)
گرو در گلوگاه!
یکی از اشکالات همیشگی دربهره برداری پروژه‌های مهم استان، گروکشی پیمانکاران با مسئولان در زمان افتتاح رسمی و کلی پروژه‌ها است. در این شگرد عجیب، پیمانکاران بخشی از پروژه که معمولا مهمترین و حیاتی‌ترین بخش پروژه است را گروگان گرفته و با عدم تکمیل و تحویل آن تا تسویه طلب خود، عملا پروژه را عقیم می‌گذارند.
در شهرستان چرام چنین موردی سابقه دارد و در چهار بانده کردن مسیر چرام تا چشمه بلقیس هم چنین وضعیتی به وجود آمد و پیمانکار حاضر به تکمیل نهایی پروژه به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود نشد و متاسفانه پس از اینکه حوادثی در ان مسیر رخ داد نهایتا جاده تکمیل و تحویل شد.
در مورد ۸۰۰ متر مانده از پروژه چهر بانده چرام و دهدشت هم گفته می‌شود همین وضعیت گروکشی بوجود آمده و پیمانکار بهدلیل عدم دریافت مطالبات خود حاضر به تکمیل نهایی و تحویل پروژه نیست این در حالی است که نقطه مورد نظر از حادثه خیزترین نقاط مسیر چرام به دهدشت است.
آیا مدعی العموم ورود می‌کند؟
بنابر سخنان صریح پلیس راه مبنی بر مکاتبه در خصوص حادثه خیز بودن این نقطه و عدم تکمیل و تحویل آن به نظر می‌رسد ورود دادستان به عنوان مدعی العموم بسیار ضروری است.
شب گذشته خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت نظر دادستان شهرستان چرام با وی تماس گرفت و پس از عدم پاسخ، پیامی مبنی بر معرفی خود ارسال کرد که باز هم موفق به دریافت پاسخ نشد، اما دادستان شهرستان کهگیلویه در این زمینه توضیحاتی داده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه از برخورد جدی با مسببین احتمالی سانحه رانندگی محور دهدشت_چرام خبر داد.
سعید کریمی زاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به محض دریافت گزارش از مراجع انتظامی مبنی بر برخورد دو خودرو در محور دهدشت به چرام که منجر به فوت و مصدومیت چندین نفر شد، دستورات قضائی بصورت کامل صادر شد.
وی تصریح کرد: با صدور دستور قضائی مراجع انتظامی «کلانتری و پلیس راه» به محل حادثه اعزام شدند تا در اسرع وقت مقصرین احتمالی اعم از حقیقی و یا حقوقی مشخص شود.
کریمی زاد ابراز کرد: با وصول نظریه افسر با مقصرین حادثه با مجازات قانونی برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار