اولین مراسم گرامیداشت حاج حسین سراجان برگزار می‌شود

اولین مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حاج حسین سراجان پدر شهید محسن سراجان، پیرغلام اهل‌بیت(ع) و یکی از بنیانگذاران موسسه خیریه چهارده معصوم اهواز روز شنبه ۳٠ تیرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ 20 July 2024

تابناک خوزستان: سید علی بلادیان در اهواز اظهار کرد: مراسم گرامیداشت حاج حسین سراجان پدر شهید محسن سراجان و پیرغلام اهل‌بیت(ع) یکی از بنیانگذاران موسسه خیریه چهارده معصوم اهواز و هیات مهدیه قائمیه و زیارت عاشورای بازاریان، موسس چندین مسجد و هیات که از بانیان و اولین برگزار کنندگان ایام فاطمیه و ایام محسنیه (باعنوان در سقیفه چه گذشت) در اهواز بوده است روز شنبه ۳٠ تیرماه برگزار می‌گردد.

دبیر ستاد اولین بزرگداشت یاد خاطره خادم الشهدا حاج حسین سراجان گفت، افزود: این مرد خستگی ناپذیر جبهه‌ها، روایت‌گر دفاع مقدس و مدافع ارزش‌ها و شعر خوان اهل بیت در جهت رونق بخشی در مجالس و محافل مذهبی، اهواز بود که در اسفندماه ۱۳۹۹ در سن ۹۶ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به ملکوت اعلاپیوست.

وی عنوان: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعید شحیطاط و مداحی یادگار ۸ سال دفاع مقدس حاج صادق آهنگران همراه همیشگی حاج حسین سراجان در مجالس مذهبی برگزار می‌شود.

بلادیان در وصف حاج حسین سراجان تصریح کرد: حاج حسین سراجان از معتمدین بازار اهواز، از مبارزین پیش انقلاب با رژیم شاهنشاهی، فعالین دوران دفاع مقدس بود و پس از جنگ تحمیلی نیز راوی کرامات و سیره شهدا بود که چندین نسل از جوانان مسجدی و هیاتی اهوازی، روایتگری‌های جذاب او را به‌یاد دارند. وی همچنین پای ثابت مراسمات اهل‌بیت(ع) بوده است و گاهی پای منابر برای عاشقان چهارده معصوم، روضه‌خوانی، شعر خوانی، مرثیه و نوحه سرایی به سبک سنتی می‌کرد.

بلادیان ادامه داد: وی همیشه در مجالس مذهبی خصوصا یادواره‌های شهدا به بیان خاطرات و داستان های پند آموز، احادیث و اشعار انقلابی شهره بودند، همچنین تهیه جهیزیه برای دختران کم بضاعت، تهیه شغل برای جوانان تازه داماد، تهیه مسکن و وام‌های بی بهره برای افراد کم بضاعت از جمله فعالیت های خیریه این مرحوم است.

وی افزود: فعالین مذهبی و خیر استان خوزستان از حاج حسین سراجان به عنوان مردی خندان، خاطره‌گو، مدافع واقعی آرمان‌های اصیل انقلابی، مدافع و رهرو راه شهیدان و ‌عاشق واقعی اهل بیت یاد می‌کنند.

بلادیان تشریح کرد: مرحوم حاج حسین سراجان در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز با کمک خیرین کمک‌های مردمی را به جبهه انتقال میداد و بعد از پایان جنگ هر هفته، روزهای جمعه به مرزهای استان ایلام و خوزستان و جنوب غرب کشور سفر می‌کرد و با سربازان مرزی دیدار و گفت‌وگو داشت، فرزند او شهید محسن سراجان نیز در عملیات خیبر مفقود و پیکرش پس از ۸ سال پیدا شد.

در ادامه مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در وصف حاج حسین سراجان گفت: خوشا به حال کسانی که عمری را در راه دین و خدمت به انقلاب اسلامی گذراندند و در هر عرصه و میدانی که این حرکت عظیم الهی احتیاج داشت حاضر شدند و جان بر کف، جان خود و عزیزانشان را تقدیم نمودند؛ آنهایی که مردان بی ادعا و مرد میدان بودند و تا آخرین نفس از پای ننشستند که بی شک پیروزی‌ها و افتخارات این انقلاب مدیون چنین سترگ مردان و زنانی است که الگو و سرمشق زیبای ایثارگری و جهاد در راه حق را با زندگی پربرکت‌شان نوشته افقی پر نور را جلوی راه جوانان نسل‌های نو نهادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: حاج حسین سراجان مصداق بارز چنین انسان‌هایی است که عمر خویش را در راه اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی سپری نمود و لحظه‌ای از جلوداری و ایستادن بر قله خاک‌ریزهای مختلف جنگ سخت و نرم با دشمن فرو نگذاشت.

امیر طرفیانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خورستان در وصف وی می‌گوید: حاج حسین سراجان تا آخرین لحظه ذره‌ای از اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب کوتاه نیامد و با صدای بلند، پر شور و خروش آنها را فریاد زد و تا آخرین روزهای عمر از حضور در صعب‌العبورترین مکان‌ها در مرزها و خدا قوت و تقویت روحیه معنوی رزمندگان مرزدار فرو نگذاشت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جامعی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اهواز، اظهار کرد: این پیر غلام اهل‌بیت(ع) افتخاری برای استان خوزستان و شهر اهواز است که نامش در تاریخ پردرد و باعظمت این خطه ثبت خواهد شد. بی‌تردید مرگ چنین کسانی که تا لحظه‌ی آخر عمر دست از رزمندگی نکشیده‌اند شهادت است.

وی بیان کرد: نکته عجیبی که حاج حسین داشت، منطق ذهنی و رفتاری او بود که با بقیه تفاوت می‌کرد. او این اواخر با ۹۴ سال سن، دست از کارهای خیرش بر نمیداشت، محاسبات او نسبت به زندگی با آدم‌های مادی فرق می‌کرد انگار گذر زمان، بر روحیه و انگیزه او اثری نگذاشته بود، در ۹۴ سالگی سرزنده بود.

ازحجت الاسلام و المسلمین جامعی در پایان گفت: از امت حزب الله و شهید پرور، مردم انقلابی و همیشه در صحنه، روحانیون دانشگاهیان، بازاریان، مساجد و هیئات مذهبی، اصناف مختلف، گروه ها و فعالین مختلف علمی سیاسی فرهنگی هنری ورزشی مذهبی اجتماعی، آحاد ملت شریف و عزیز استان خوزستان جهت شرکت در این مراسم و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این مرد الهی دعوت بعمل می آوریم تا در این ایام عزای حسینی بیش از پیش با روش و منش این اسطوره اخلاص و تواضع، انسانیت و درستکاری، اولین بزرگداشت یاد و خاطره خادم الحسین(ع) و خادم الشهدا حاج حسین سراجان بیشتر آشنا شویم بیاموزیم تا راه مردان خدایی تداوم یابد.

لازم به ذکر است اولین مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حاج حسین سراجان روز شنبه ۳٠ تیرماه توسط هیأت فاطمیون اهواز، در مسجد آیت‌الله اشرفی اصفهانی واقع در خیابان شهید ادهم نبش خیابان شهید غفاری، برگزار می‌گردد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار