زائران اربعین طی چهار روز به استان محل اقامت خود بازگردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تاکید کرد: زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی با توجه به پیش‌بینی ازدحام در مرزها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در چهار روز به استان محل اقامت خود بازگردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ 20 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ فرزاد دادخواه افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی تعداد زائران اربعین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳۰ هزار زائر از اصفهان پارسال در مراسم اربعین با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در روز جابه‌جا شدند.

دادخواه اضافه کرد: تعدادی ون و اتوبوس شهری سال گذشته با مساعدت شهرداری اصفهان و صنایع به کمک حمل و نقل زائران اربعین آمد که انتظار می‌رود امسال نیز این امر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: انتقال زائران استان‌های همسایه اصفهان با ناوگان این خطه صورت می‌گیرد که در این میان خدمات دهی به تعدادی از مسافران ثابت به مقصد تهران و شیراز همزمان با زائران اربعین باید مورد توجه قرار گیرد.

دادخواه با بیان اینکه حدود پنج درصد ناوگان حمل و نقل عمومی استان اصفهان از خدمات‌رسانی خارج شده است، گفت: میانگین عمر اتوبوس‌های اصفهان به ۱۴.۵ سال رسیده است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش ناوگان‌ عمومی حمل و نقل، از رده خارج شدن تعدادی از اتوبوس‌ها و فعالیت تعدادی از آنها در بخش خصوصی و صنایع بزرگ است.

دادخواه به برخی موانع برای اجرای مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس اشاره و بیان کرد: سقف واردات برای هر شرکت ۵۰ دستگاه است اما با وجود رفع برخی مشکلات، بنظر می آید واردات ناوگان حمل و نقل عمومی به اربعین سال جاری نرسد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به تجمع زائران در پایانه کاوه اصفهان در نظر گرفتن محل اسکان موقت می‌تواند در بهبود خدمات‌رسانی به آنها تاثیرگذار باشد.

دادخواه افزود: اختصاص تعمیرگاه سیار اتوبوسرانی در مسیر اصفهان به الیگودرز، استفاده از اتوبوس‌های شهری در مسافت‌های کم، شبکه ای شدن دوربین های مدار بسته پایانه ها و برنامه ریزی برای واگذاری نقل و انتقال زائران به بخش خصوصی ضروری است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ورود و خروج زائران از مرز یکسان، عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا خواهد داد، افزود: تلاش کرده ایم امسال حمل و نقل زائران اربعین بهبود یابد.

سازمان حج و زیارت از متقاضیان زیارت اربعین حسینی خواست با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام خود را انجام دهند و بسته بیمه ای خود را برای بهره مندی از خدمات در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

اصفهان با داشتن ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه و به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز ایران، بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر در کشور را داراست.

 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار