قابل توجه مدیرت بحران و مدیرکل منابع طبیعی استان؛حوزه جنوب استان بیابان نیست !

تقسیم بندی جغرافیای استان ایلام به دو منطقه شمال و جنوب گویا این ذهنیت را در خاطر مدیریت بحران و منابع طبیعی استان تداعی کرده که جنوب استان ایلام صرفا بیابان است و خبری از طبیعت و مرتع وجنکل نیست.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 17 July 2024

تابناک ایلام ،بهروز مردانی :: تقسیم بندی جغرافیای استان ایلام به دو منطقه شمال و جنوب گویا این ذهنیت را در خاطر مدیریت بحران و منابع طبیعی استان تداعی کرده که جنوب استان ایلام صرفا بیابان است و خبری از طبیعت و مرتع وجنکل نیست.

 این را در آتش سوزی های اخیر که بارها و بارها شاهد آتش سوزی در جنگلهای کبیرکوه از دو سمت آبدانان و دره شهر و بدره که به علت صعب العبور بودن چندین روز نیز به طول می انجامید و تنها منجی گروههای مردم نهاد، نیروهای مردمی و مسئولین محلی بودند که اطفا حریق توسط این عزیزان انجام می گرفت. 

 

ولیکن با وجود درخواست‌های مکرر و متعدد خبری از بالگرد نبود تا کلی منابع طبیعی و در حقیقت ثروت ملی طعمه حریق شود.

 اما امروز که کوههای شیر زول ایوان دچار آتش سوزی گردید اطفا حریق توسط بالگرد انجام گرفت تا تفاوت نکاه مدبران برای مردم عیان شود و....

این تفاوت دیدگاه در نگاه مدیرکل منابع طبیعی استان قبلا مشاهده گردیده به نحوی که بالغ بر ۴۰ هزار هکتار جنگل در منطقه دینارکوه که علاوه بر اینکه زیستگاه انواع گیاهان ، پرندگان و جانداران است محل تفرجگاه و گردشگری بسیاری از مردم استان نیز می باشد.

مدیریت منابع طبیعی استان کوچکترین اقدامی جهت حفظ و نگهداری از این جنگل خدادادی انجام نداده و یا حداقل برای ما آشکار نشده است فلذا انتظاری نیست .

 اما از مدیریت بحران استان که تصمیم گیرنده در مواقع بحرانی است انتظار است جنوب استان را به شکل شایسته ای ببیند تا در مواقع بحران مثل گرمای هوا و یا آتش سوزی مناطق جنگلی و بکر آن بهترین تصمیم را اتخاذ نماید./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار