شهردار: آسفالت از اولویت‌های بلند مدت کاری مدیریت شهری اهواز است

شهردار اهواز بهبود وضعیت آسفالت را به عنوان یکی از اولویت‌های بلند مدت کاری مدیریت شهری اهواز عنوان کرد و گفت: یک همت ( هزار میلیارد تومان) با دستور وزیر نفت توسط شرکت مناطق نفتخیز جنوب برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیباسازی به کلانشهر اهواز اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ 14 July 2024

تابناک خوزستان: رضا امینی یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پرداخت این مبلغ طرح‌های بزرگی در اهواز برای رفاه حال مردم و زیباسازی هر چه بیشتر شهر کلید خواهد خورد.

وی گفت: پنج اولویت بلند مدت شامل بهبود وضعیت آسفالت، ساحل‌سازی رودخانه کارون، توسعه فضای سبز، جمع آوری آب‌های سطحی و توسعه و تقویت حمل و نقل عمومی مد نظر شهرداری اهواز است.

رونمایی از چهار شیر تاریخی اهواز در ماه آینده

شهردار اهواز یکی از دغدغه‌های شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی را مشخص شدن وضعیت شیرهای تاریخی مستقر در میدان شهید بندر اهواز دانست و اظهار کرد: شیرهای تاریخی در طول عملیات احداث تقاطع غیر همسطح شهید کجباف با هماهنگی میراث فرهنگی نگهداری شدند.

وی گفت: همزمان با نورپردازی و احداث ایستگاه تاکسی و اتوبوس ماه آینده از شیرها نیز رونمایی خواهد شد و تحویل شهروندان می‌شوند.

امینی با اشاره به اقدامات شهرداری اهواز درتقویت ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ابتدای سال ۱۴۰۰، تعداد دستگاه‌های اتوبوس شهر اهواز ۷۵ دستگاه بود که هم اکنون به ۳۰۰ دستگاه افزایش یافته و سال آینده به ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید.

شهرداری اهواز همچنین تعداد تاکسی‌های فعال در شهر را ۲۵۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری این تعداد به یکهزار دستگاه افزایش یابد.

امینی تصریح کرد: میدان شهدای غزه یا میدان جمهوری نیز تا انتهای سال به عنوان عریض‌ترین پل کشور بهره‌برداری خواهد شد و پارکینگ طالقانی نیز تا ۲ ماه آینده با ظرفیت ۴۵۰ افتتاح می‌شود.

استاندار خوزستان پیش از این از وزارت نفت به عنوان یکی از صنایع فعال در استان درخواست کرد تا در انجام طرح‌های عمرانی، توسعه فضای سبز و زیباسازی اهواز همکاری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار