۲۰ درصد تخلفات صنفی خوزستان در حوزه قاچاق کالا است/افزایش پنج برابری جریمه تخلفات تعزیراتی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان‌گفت: ۲۰ درصد گزارشات دریافتی توسط این دستگاه نظارتی مربوط به حوزه قاچاق کالا به ویژه قاچاق سوخت است.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ 13 July 2024

تابناک خوزستان: مهدی طیبی بیان کرد: طبق مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا جریمه‌های تخلفات تعزیرات حکومتی به منظور بازدارندگی در برابر تخلف پنج برابر شده است.

وی گفت: همچنین برای واحدهای متخلفی که اصرار بر تخلف دارند با دستور روسای شعب رسیدگی کننده نسبت به پلمب واحد و نصب تابلو تخلف اقدام خواهد شد.

طیبی با بیان اینکه وظیفه اصلی شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات و بهداشتی، دارو و درمان است اظهار کرد: این سازمان در کنار ماموریت اصلی، در قالب برگزاری گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی و متولی تنظیم بازار همکاری می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: همچنین این سازمان با حضور روسای شعب تعزیرات در طرح‌های نظارتی نوروز، ماه مبارک رمضان ، ایام اربعین حسینی ،شب یلدا و بازگشایی مدارس حضور نظارتی دارد.

وی گفت: به طور متوسط بیشترین گزارش‌های دریافتی مربوط به تخلف درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و پس از آن حمل کالای قاچاق است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: تعزیرات حکومتی در سال ۱۴۰۲ مجموعا به ۲۸ هزار و ۷۵۶ فقره پرونده رسیدگی کرد که ۲۲ هزار ۱۵ فقره مربوط به کالا و خدمات، پنج هزار ۸۸۱ فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۸۶۰ فقره مربوط به تخلفات ویژه بهداشت دارو و درمان است که از سوی دستگاه‌های نظارتی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شدند.

طیبی افزود: همچنین در بخش پرونده‌های تخلف کالا و خدمات در سال گذشته به ترتیب اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف بیشترین گزارش ها را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

وی تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در سال ۱۴۰۲ را ۱۶ درصد بیشتر از سال قبل از آن اعلام کرد.

طبق اعلام تعزیرات حکومتی خوزستان قاچاق کالا و گرانفروشی بیشترین تخلفات صنفی در خوزستان است.

۲۲ شعبه رسیدگی تعزیرات حکومتی در خوزستان وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار