فرماندار لنگرود در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شرق گیلان؛

نشاط آفرینی، صیانت از جان مردم ومراقبت در رعایت موازین شرعی در سواحل مهمترین اولویت در طرح های سالم‌سازی دريا است

کد خبر: ۱۱۶۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ 04 June 2024

نشاط آفرینی، صیانت از جان مردم ومراقبت در رعایت موازین شرعی  در سواحل مهمترین اولویت در طرح های سالم‌سازی دريا استنشاط آفرینی، صیانت از جان مردم ومراقبت در رعایت موازین شرعی  در سواحل مهمترین اولویت در طرح های سالم‌سازی دريا است

محمدرضاجلالی فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه سه هدف را همزمان در ساماندهی و استفاده از سواحل شهرستان دنبال می کنیم، گفت: استفاده از دریاو سواحل و صیانت از جان مردم ومراقبت بر رعایت موازین شرعی وعفاف وحجاب مهمترین الویت در طرح های ساحلی است.
✍️به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از لنگرود ؛ محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شرق گیلان که با حضور فرمانداران شهرستان های ساحلی شرق گیلان برگزار شد، افزود: صیانت از جان انسان ها،تفریح، شادی و نشاط آفرینی و جلوگیری از هنجار شکنی و اجرای برنامه های فاخر فرهنگی در کنار برنامه های ورزشی بومی ومحلی همچنین برگزاری نمایشگاه محصولات وتولیدات بومی را از مهمترین رویکرد و اهداف در شهرستان لنگرود عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این جلسه هم اندیشی به منظور هم افزایی جهت بهرهگیری از الگوهای موفق و بهبود نقاطی که نیاز به اصلاح دارد، با توجه دستور استاندار محترم آقای دکتر عباسی برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان لنگرود با دارا بودن ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی در چاف و چمخاله این امکان را دارد که مردم بتوانند از فضای مفرح و مجهز در طرح سالمسازی که با حضوز ناجیان غریق وهمکاران محترم هلال احمر آماده شده نهایت بهره مندی را داشنه باشند.
وی رعایت هنجارها، ارزش ها وموازین شرعی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: از مسائل مهم در سواحل، صیانت از انسان ها از حیث جسمی وروحی دانست و گفت : برای اثر بخشی بهتر برنامه های فرهنگی، با ظرافت و دقت آسیبهای مخلتف اجتماعی را در قالب هنری و بعضا به صورت غیر مستقیم و در قالب برنامه های فاخر فرهنگی، هنری و ورزشی را با رعایت هنجارها را ترویج کرد.
جلالی با اشاره به تعطیلات پیش رو تا پایان هفته، پیش بینی کرد که در تعطیلات پیش رو و آخر هفته شاهد حضور گسترده از مسافران و گردشگران در استان باشیم .
فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه باید تمهیدات استفاده از سواحل و دریا فراهم باشد، افزود: برای ایجاد طرح سالم سازی دریا، در منطقه ساحلی چاف ، نیاز به ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا بتوانیم یک طرح خوب سالم سازی دریا با همه امکانات در شهرستان لنگرود را فراهم کنیم.
وی همچنین با اشاره به دوری ساحل از بیمارستان ممکن است منجر به از دست رفتن جان مغروقی که نجات یافته شود، لذا ضروری دانست تا تمهیداتی اندیشیده شود تا لنگرود بتواند در چنین مواقعی از اورژانس هوایی بهره مند شود.
فرماندار لنگرود همچنین با تاکید بر لزوم حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا خاطر نشان کرد: ضمن تشکر از زحمات ناجیان غریق، باید حتما با تجربه و آموزش های کافی را دیده و از قدرت بدنی لازم برای جابجایی مغروقان برخوردار باشند؛ ضمن آنکه باید بر عملکرد آنها نیز نظارت شود.
فرماندار گفت: موضوع بیمه ناجیان را نیز پیگیری می کنیم؛ ضمن اینکه باید امکانات، تجهیزات مورد نیاز و لازم در اختیار ناجیان قرار گیرد.
جلالی گفت: آزاد سازی سواحل به معنای آزاد بودن برای شنا کردن در هر نقطه از سواحل نیست بلکه باید نقاط خطر آفرین مشخص و با تابلوها و بنرها هشدارهای لازم به مسافران و گردشگران داده شود.
فرماندار لنگرود در پایان خاطر نشان کرد: باید زمینه نشاط و شادی مردم در عین صیانت از جان آنها و رعایت هنجارها و موازین شرعی را فراهم کنیم تا خاطره ای خوش برای آنها از حضور در سواحل رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار