رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

خوشه دهی برنج در ۶۸ درصد اراضی شالیزاری گیلان

کد خبر: ۱۱۷۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ 25 July 2024

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خوشه‌دهی ۶۸ درصدی شالیزارهای استان گیلان خبر داد و گفت: ۱۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در گیلان فعالند.

به گزاش تابناک گیلان  گیلان، صالح محمدی در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان وسعت شالیزارهای گیلان را ۲۳۸ هزار هکتار دانست و اظهار کرد: شاهد تمام شدن عملیات نشای برنج در شالیزارهای استان هستیم و ارقام زودرس به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند.

وی از خوشه‌دهی ۶۸ درصدی شالیزارهای استان گیلان خبر داد و گفت: ارقام کشت‌شده در این سال زراعی شامل هاشمی، علی کاظمی، جمشید، شیرودی، خزر، آنام و فجر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در این سال زراعی نشای مکانیزه را در سطح ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارها انجام دادیم و هدف‌گذاری برداشت مکانیزه در سطح ۲۱۰ هزار هکتار است.

محمدی با اشاره به تقویت ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان، بیان کرد: ۹۷۰۰ دستگاه تراکتور و ۹۰۰۰ دستگاه نشاکار و ۴۸۰۰ دستگاه کمباین برداشت برنج داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در گیلان، اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در این سال، افزایش عملکرد ۱۵ درصدی خواهیم داشت و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک را برداشت می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار