نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای رودسر با حضور استاندار گیلان

نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای رودسر با حضور استاندار گیلان

کد خبر: ۱۱۷۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ 18 July 2024

نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای رودسر با حضور استاندار گیلاننخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای رودسر با حضور استاندار گیلاننخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای رودسر با حضور استاندار گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان در روستای خلیفه محله بخش مرکزی این شهرستان انجام شد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان 

عصر چهار شنبه با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسؤولان نخستین برداشت برنج به صورت‌های مکانیزه به مساحت ۳ هزار مترمربع از نوع هاشمی از زمین «شادرام» در روستای خلیفه محله بخش مرکزی رودسر انجام شد.

«حسین نیک فرجام» مدیر جهاد کشاورزی رودسر در گفت و گو با خبرنگار تابناک گیلان، از مزایای برداشت مکانیزه برنج را تسهیل و تسریع در عملیات برداشت و کاهش هزینه و ضایعات برداشت محصول عنوان کرد.

نیک فرجام افزود: سالانه ۴۸ هزار و۱۵۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت می‌شود که ۲۸ هزار و ۸۹۰ تن تبدیل به برنج سفید می‌شود.

وی ادامه داد: امسال به لحاظ شرایط مناسب جوی و کاهش آفات این میزان افزایش بیشتری خواهد داشت.

نیک فرجام اضافه کرد: در شهرستان رودسر ارقام محلی برنج همچون هاشمی و علی کاظمی کشت می‌شود که حدود ۱۸ هزار بهره بردار در تولید برنج اشتغال دارند و از این راه امرار معاش می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: در شهرستان رودسر ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار