۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چوبر تالش رهاسازی شد

۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چوبر تالش رهاسازی شد

کد خبر: ۱۱۷۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ 22 July 2024

۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چوبر تالش رهاسازی شد۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چوبر تالش رهاسازی شد۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چوبر تالش رهاسازی شد۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چوبر تالش رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان ،تالش۵۰۰هزارقطعه بچه ماهی سفید به منظور  تقویت ذخایر آبزیان با حضور مسئولان تالش در رودخانه چوبر این شهرستان رهاسازی شد.

 فرماندار  شهرستان تالش  با حضور مدیر کل شیلات استان گیلان و مسئولین محلی  از رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه چوبر این شهرستان بازدید کردند 

مهندس ایرج موذن  هدف دستگاه های مرتبط از جمله اداره شیلات از این اقدام را بازسازی و حفظ ذخایر گونه ارزشمند و اقتصادی ماهی سفید در رودخانه و سواحل نزدیک دریای خزر اعلام کرد.

🔹مدیر کل شیلات گیلان  نیز  در حاشیه این بازدید دو  مرکز ذخایر بازسازی ماهیان استخوانی  شهید انصاری،  سیاهکل این استان از مراکز بسیار خوب و قوی بازسازی ذخایر ژنتیکی کشور عنوان کرد  و گفت:  شیلات گیلان برای مشارکت بیشتر و بهتر صیادان شرکت های پره صیادی  در امر بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان دریای خزر تلاش می کند.

کورش خلیلی افزود: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی از انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر توسط مراکز بازسازی ذخایر ماهی رهاسازی می شود که شهرستان تالش با توجه به فعالیت پره های صیادی در این شهرستان از نقاطی است که برای رها سازی بچه ماهیان استخوانی در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به تولید ۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی تولید خود پره صیادی و رهاسازی آن در رودخانه چوبر ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک درمرکز ذخایر بازسازی بچه ماهیان استخوانی  شهید انصاری و سیاهکل بتوانند مولدین  خود رودخانه های چوبر و حویق را تولید و رها سازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار