کد خبر: ۹۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 23 September 2015
رشت - ایرنا - رییس روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد : گردشگران ، فردا پنجشنبه به نخستین جشنواره شکرگزاری برداشت چای در شهرستان املش دعوت شده اند.
[گردشگران، نخستین میهمان جشنواره چای در گیلان]

فرشید شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برپایی جشنواره ها یکی از مولفه های گردشگری فرهنگی است و امروز می بایست گونه های گردشگری متعدد را با نگاه تخصصی پاس داشت .
وی، با اشاره به موقعیت املش در تولید چای کشور اظهار کرد : این شهرستان بزرگترین مرکز تولید چای کشور است و بیشترین کارخانجات چای را در خود جای داده است.
وی ،از همکاری فرمانداری و ادارت چای،جهادکشاورزی ،ارشاداسلامی،بخشداری مرکزی و رانکوه،شهرداری رانکوه ، تعاونی های دهیاران و تشکل های چایکاران با نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان املش در برگزاری جشنواره مذکور خبر داد.
این جشنواره عصر روز پنجشنبه 16مهر در محل کارخانه چایسازی غروی در بخش رانکوه برگزار خواهد شد.
هم اکنون در حدود 32 هزار هکتار از اراضی شمال کشور زیر کشت چای قرار دارد که حدود 90 درصد آن در گیلان قرار دارد؛برداشت برگ سبز چای در باغات چای کشور در سه فصل بهاره ، تابستانه و پاییزه انجام می گیرد ؛چین پاییزه ازابتدای مهر ماه شروع و تا انتهای مهر ماه به پایان می رسد.
میزان تولید چای خشک سالانه کشور حدود 30 هزار تن و مصرف سالانه کشور حدود یکصد هزار هزار تن است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار