کد خبر: ۹۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 22 September 2015
روزنامه گیلان امروز در شماره سه شنبه سی و یکم شهریوماه مطلبی با عنوان 50 نفر کشته در یک ماه به قلم محمدکاظم شکوهی راد در ارتباط با تعداد کشته های حوادث جاده ای گیلان و ضرورت اعمال جدی قانون برای موتورسیکلت سواران در راستای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت منتشر کرده است.
[50 نفر کشته در یک ماه!]

در خبرها آمده است که فرمانده پلیس راه گیلان اعلام کرده است در شهریورماه جاری 50 نفر در تصادفات جاده ای کشته شده اند یعنی به طور تقریبی هر روز دو یا سه نفر در جاده های گیلان تلف شده اند.
ساده گذشتن از کنار این آمار و ارقام تلفات جاده ای گیلان فقط می تواند ناشی از تلقی ما از بی ارزش دانستن جان هم وطنان مان باشد. در اعلام فرمانده پلیس راه تکیه روی تلفات عمده موتورسواران است؛ موتورسواران که به طور عمده از نیروهای جوان و فعال جامعه هستند.
استفاده از موتور به دلیل ارزش هایی که در حمل و نقل دارد، اجتناب ناپذیر است زیرا این وسیله معمولا به راحتی از گره های ترافیکی و راه بندان های معمول خیابان ها و معابر عبور می کند، وسیله ای است کم هزینه و کم مصرف که سرعت مطلوب دارد.
در عین حال اما بهره گیری نابجا یا ناقص از آن مانند سرعت زیاد، سوارکردن چند ترکه روی آن و عدم استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه ایمنی و سایر وسایل ایمنی موتور مانند چراغ ها و علامات مناسب می توانند فاجعه را تداوم دهد.
باید اذعان کرد که خوشبختانه در سال های اخیر تا حد زیادی به دلیل تعریض ها و نیز بهسازی جاده ها ، سطح ایمنی جاده ها بالا رفته است اما ضمن پیگیری این مقوله و رفع مشکلات نقاط حادثه خیز جاده ها می توان با اعمال قاطع قانون و برخورد با متخلفان از حوادث اسف بار جاری جلوگیری کرد.
نقش پلیس و نیروی انتظامی در این عرصه مسلما می تواند تعیین کننده باشد؛ پلیس بخاطر حفظ جان همین موتورسواران که غالباً از قشرهای ضعیف و زحمتکش جامعه هستند، باید با قاطعیت و بدون ملاحظه ضعیف بودن آنها ، اعمال قانون کند تا فرهنگ استفاده صحیح از موتور و این مرکب مناسب، اصلاح و بهبود یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار