کد خبر: ۹۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 22 September 2015
رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: با دیپلماسی قوی که در مذاکرات هسته ای انجام شد، توانستیم خواسته هایمان را بر کرسی بنشانیم.
[خواسته هایمان را در مذاکرات هسته ای با دیپلماسی قوی بر کرسی نشاندیم]

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان گیلان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس افزود: با آمادگی کامل در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب و وحدت کلمه به خصوص بین دولت و ملت و حفظ شور و شعور انقلابی؛ امروز در بسیاری از مسائل با همان نرمش قهرمانانه مورد تاکید رهبری می توانیم به اهدافمان برسیم همانگونه که در مذاکرات هسته ای توانستیم خواسته هایمان را بر کرسی بنشانیم.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، به دلایل وقوع جنگ ها در دنیا اشاره و اظهار کرد: اغلب جنگ هایی که در دنیا صورت می گیرد یا برای توسعه قلمرو حاکمان و یا به دست آوردن منابع اقتصادی و امثال آن روی می دهد که این، جنگ در راه شیطان است.
امام جمعه رشت مهمترین اهداف استکبار جهانی در راه اندازی جنگ در دنیا را غارت منابع طبیعی، بردن نفت کشورها و رونق بازار فروش اسلحه عنوان و تصریح کرد: جنگی که اسلام قبول دارد؛ جنگ در راه خدا آن هم جنگ دفاعی است.
وی ادامه داد: در اسلام جنگ برای اولیای خدا، رفاه مردم ، رفع ظلم، تبعیض و جلوگیری از تزویر و جنایت اتفاق می افتد که از آن، به دفاع مقدس تعبیر می شود.
امام جمعه رشت با اشاره به فلسفه دفاع مقدس از دیدگاه قرآن مجید گفت: اگر خداوند این قانون دفاع مقدس را قرار نداده بود؛ مسجدها خراب می شد و فرهنگ ها و مراکز دینی از بین می رفت و این دفاع هاست که می تواند این مراکز و این آرمان ها را حفظ کند.
آیت الله قربانی با اشاره به حمله رژیم بعث عراق به ایران در 31 شهریورماه سال 59 ادامه داد: صدام در اوایل انقلاب به دلیل نوپا بودن نظام و نبود ارتش منسجم و امکانات کافی، گمان می کرد پیروز است؛ اما با رهبری داهیانه امام (ره) و تبعیت مردم و نیروهای رزمنده از ولایت و با وحدت کلمه، توانستیم استقلال کشور را حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن هیچوقت از تعرض به ایران اسلامی صرف نظر نکرده، گفت: دشمن اگر گاهی لبخند هم می زند، برای رسیدن به اهداف شوم خودش است لذا ما باید در سایه رهنمودهای قرآن، آمادگی کامل برای دفاع از کیان میهن و نظام اسلامی را داشته باشیم.
آیت الله قربانی هشت سال دوران دفاع مقدس را یک نعمت برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگرچه هزاران نفر از عزیزان رزمنده، شربت شهادت نوشیدند اما این شهادت، قدم در راه امام حسین (ع) و یارانش بود و موجب زنده نگه داشته شدن اسلام ناب محمدی (ص) شده است.
همزمان با 31 شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی استان گیلان در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت از مقابل جایگاه رژه رفتند و بار دیگر، با آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهیدان والامقام تجدید بیعت کرده و میثاق وفاداری با رهبر معظم انقلاب را اعلام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار