کد خبر: ۹۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 15 September 2015
فرمانده پلیس راه گیلان گفت: موتورسیکلت‌سواران حجم زیادی از تصادفات رانندگی گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرگزاری فارس: سهم زیاد موتورسواران در تصادفات رانندگی گیلان

مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سهم زیاد موتورسواران در وقوع تصادفات اظهار کرد: به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بیشترین سهم قربانی و مصدومیت تصادفات رانندگی به موتورسواران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب موتوروساران مربوط به سرو و گردن است، تصریح کرد: استفاده از کلاه از ضربات وارده به سر و گردن در هنگام تصادفات جلوگیری می‌کند.

فرمانده پلیس راه گیلان کلاه ایمنی را ناجی موتورسواران در هنگام تصادف دانست و گفت: استفاده از کلاه ایمنی باید تبدیل به یک فرهنگ در بین موتورسواران شود.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران برای حفظ سلامتی خود از کلاه ایمنی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اگر چه در بسیاری از موارد موتورسواران غیرمقصر هستند اما استفاده نکردن از کلاه ایمنی ممکن است بر اثر بی‌احتیاطی راننده دیگر جان آنها را به خطر بیندازد.

رستگار در ادامه به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و افزود: اکنون تمام محورهای ارتباطی گیلان باز است و تردد بدون محدودیت ترافیکی در آنها جریان دارد.

وی شرایط جاده‌های گیلان را خاص دانست و خاطرنشان کرد: رانندگی در محورهای مواصلاتی گیلان با توجه به مسکونی بودن راه‌ها بسیار خاص بوده و رانندگی در این مسیرها باید با رعایت احتیاط کامل صورت گیرد.

فرمانده پلیس راه گیلان رعایت مقررات رانندگی در جاده‌های این استان را ضروری خواند و یادآور شد: عابران پیاده بیشترین قربانیان جاده‌های استان هستند و کنترل سرعت در جاده امری ضروری است.

انتهای پیام/2300/ح20


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار