کد خبر: ۹۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 14 September 2015
مدیرفنى داماش گیلان گفت: بازیکنان ما از داشتن حداقل شرایط اقتصادی محروم‌اند و حتی به‌دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند با وجود قبولی در آزمون دانشگاه آزاد، ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزارى تسنیم از رشت، تیم داماش گیلان از نظر وضعیت مالى در شرایط نگران کننده‌اى به سر مى‌برد و شایعه اعتصاب بازیکنان داماش بعد از بازی گیتی پسند اصفهان از این تیم پرهوادار فوتبال ایران به گوش مى‌رسد.

به این دلیل سراغ عبدالله مرغوب مدیرفنى داماش رفتیم که این روزها دم دست‌ترین و مطلع‌ترین فرد در میان پرسنل باشگاه داماش است.

تسنیم: از نحوه واگذاری تیم بگویید، چه شد که داماش دوباره در خانواده داماش باقی ماند؟

مرغوب: چند سالی بود که داماش با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و کار به جایی رسیده بود که از حداقل امکانات محروم بودیم و این شرایط کار را به جایی رساند که تصمیم به واگذاری تیم گرفته شد و یکی از مهم‌ترین شروط واگذاری، پرداخت بدهی فصل گذشته باشگاه بود که متأسفانه خریدار اصلحی برای تیم پیدا نشد و پس از کش و قوس‌های فراوان تیم مجددا با حضور نماینده شرکت‌های داماش در گیلان قرار شد به فعالیتش ادامه دهد.

تسنیم: برخی اعتقاد دارند که این واگذاری سناریویی از پیش نوشته شده برای فرار از بدهی سالیان گذشته بوده است

مرغوب: بنده شاهد جریان واگذاری بوده‌ام و خیلی صادقانه می‌گویم که شرایط خریداران جدید مهیا نبود و این خریداران از توان مالی لازم برخوردار نبودند وگرنه این واگذاری به طور حتم انجام می‌گرفت.

تسنیم: اما بعد از واگذاری داماش هنوز هم که مشکلات مالی پابرجاست؟

مرغوب: همان‌طور که گفتید شرایط مالی نه تنها بهبود نیافته است بلکه وخیم تر از گذشته نیز شده است و در تمام دوران فوتبالمان این چنین شرایط حادی را تجربه نکرده بودیم، تا جایی که ادامه کار برایمان تقریبا غیر ممکن شده است و دیگر توان پاسخ‌گویی به نیازهای بر حق بازیکنان را نداریم و آن‌ها از داشتن حداقل شرایط اقتصادی محروم‌اند و حتی به‌دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند با وجود قبولی در آزمون دانشگاه آزاد، ثبت نام کنند.

تسنیم: وضعیت قراردادها چگونه است؟

مرغوب: اغلب بازیکنان فصل گذشته که با مبالغی پایین قرارداد بسته بودند هنوز 70 % از مبلغ فصل گذشته را طلبکارند و در این فصل نیز ریالی دریافتی نداشته‌اند و تا به امروز تنها به عشق هواداران و احترام به کادرفنی و در رأس آنها آقای جهانپور تحمل کرده‌اند ولی دیگر کاسه صبرشان لبریز شده است و از وعده‌های توخالی خسته شده‌اند.

تسنیم: با این تفاسیر شایعه اعتصاب چندان هم دور از واقعیت نبوده است

مرغوب: ابتدا باید ببینیم خواسته‌های متقابل از هم چیست! قاعدتا از مسئولان انتظار نمی‌رود که بخواهند مشکلات مالی تیم را برطرف کنند و یا امکانات و ابزار تمرین و مسابقه در اختیار باشگاه قرار دهند که اگر چنین بود خود مسئولین تیم‌داری می‌کردند و نیازی به هولدینگ داماش نبود، اما پیگیری قول‌های داده شده و سرعت بخشیدن به مکاتبات برای حل شدن گره‌های موجود در حد امکان و وظیفه می‌تواند کمک راه باشد.

البته این را بگویم که از گوشه و کنار شنیده‌ایم که مسئولین قول همه نوع همکاری را داده‌اند و جلساتی را نیز برگزار کرده‌اند ولی با این تفاسیر باز هم می‌بینیم که بحران مالی پیکره تیم را فراگرفته است و این بحران به‌زودی تیم را از پای در خواهد آورد و مشکلات مالی دیر یا زود بر عملکرد کادر فنی و بازیکنان تاثیر منفی خواهد گذاشت و در این بین هوادارانی که عاشقانه از تیمشان حمایت می‌کنند نیز سرخورده و مأیوس می‌شوند.

تسنیم: شما می‌گویید که مسئولان همه نوع همکاری را با هولدینگ داماش داشته‌اند، استنباط ما از حرف‌های شما این است که کم‌کاری از جانب مسئولین هولدینگ داماش است؟

مرغوب: بنده اینطور فکر نمی‌کنم ولی به‌عنوان یکی از افرادی که کنار باشگاه حضور داشته‌ام می‌گویم که اگر قرار است هولدینگ داماش، مشکلات مالی بازیکنان را حل کند، بیاید جلو و با بازیکنان نشستی برگزار نماید و اگر هم قرار نیست کاری انجام دهند صادقانه بگویند و بازیکنان را از بلاتکلیفی در آورند! آن‌ها از این جمله تکراری که " دارد حل می‌شود " خسته شده‌اند.

تسنیم: گفتید که در کنار باشگاه بوده‌اید و در چم و خم کار قرار داشته‌اید، هواداران از باشگاه سئوالات پرشماری از قبیل تغییر نام باشگاه را دارند که انتظار دارند پاسخگو باشید؟

مرغوب: کاملا صحیح می‌گویید و هواداران سئوالات و مطالبات به حقی از ما دارند ولی جالب است که بدانید ما اطلاعات لازم برای پاسخگویی به هواداران را نداریم ولی هواداران به این دلیل که ما با مدیران داماش ارتباط داریم هرگز از ما قبول نمی‌کنند که بگوییم نمی‌دانیم چه دارد می‌گذرد و بنده نیز در این زمینه کاملا به هواداران حق می‌دهم.

اصلا سئوال خود ما هم همین است که به‌عنوان مثال بازیکنان برای دفاع از حقشان باید نزد چه کسی در باشگاه بروند؟ فردی که به‌عنوان مدیر عامل با بازیکنان قرارداد بست و قول پرداختی در اوایل شهریور را داد الان کجاست؟

چه کسی مدیریت باشگاه را در اختیار دارد؟ کدام منابع مالی برای تیم در نظر گرفته شده است تا بتواند به تیم پول تزریق کند؟
این‌ها سئوالاتی است که هواداران از ما دارند و ما خود نیز پاسخ این سئوالات را نمی‌دانیم!

تسنیم: با این تفاسیر نمی‌توان امیدی به داماش داشت و به‌زودی شاهد افول داماش خواهیم بود، برای برون رفت از وضعیت فعلی چه باید کرد‌؟

مرغوب: درست است که این تیم تنها در 2 روز جمع شده است، بدنسازی و اردوی پیش فصل نداشت ولی با تمام این اوصاف یک سرمربی کارکشته بالای سر این تیم قرار گرفته است که توانسته جهت‌دهی خوبی به تیم بدهد، اما اگر مشکلات مالی حل نشود به‌زودی شاهد تضعیف تیم خواهیم بود که آن وقت جمع و جو کردن تیم بسیار سخت خواهد بود و من از مسئولان محترم باشگاه داماش عاجزانه خواهش می‌کنم امروز به فریاد این تیم برسند که فردا دیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار