کد خبر: ۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 07 September 2015
آستارا- در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی، ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر قانونی در زمین های کشاورزی گردنه حیران تخریب شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این برنامه با انتقاد از تغییر کاربری های صورت گرفته در منطقه حیران به خبرنگار مهر گفت: تخریب ویلاهای غیر مجار در منطقه حیران در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

صفر نعیمی رز با تاکید بر ضرورت ادامه تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی در محدوده زمین های کشاورزی افزود: قوانین مشخصی در رابطه با مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی وضع شده که در رابطه با تغییر کاربری های حیران باید به سرعت اجرایی شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی ناهماهنگی های دستگاه های اجرایی طی سال های گذشته، زمینه ای را برای سودجویی عده ای فراهم کرده تا با استفاده از این فرصت به ساخت و ساز غیرقانونی در حریم جنگل ها و اراضی کشاورزی بپردازند.

نعیمی در ادامه از ممنوعیت صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده جنگلها، مراتع و زمین های کشاورزی به خصوص در منطقه حیران خبر داد و گفت: صدور هرگونه مجوز برای ساخت و ساز توسط اشخاص، دهیاری، بخشداری و سایر ارگان ها ممنوع بوده و با این موضوع به شدت برخورد می شود.

وی همچنین به اهمیت ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: روند تخریب جنگل ها نسبت به گذشته سیر نزولی پیدا کرده اما هنوز با چالش هایی مانند تغییر کاربری مواجهیم که جدیت در اجرای قانون می تواند این معضل را به کلی حل کند.

در جریان تخریب این ساخت و سازها که پیش از ظهر دوشنبه و توسط یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گیلان انجام شد، ۱۱ مورد ویلا، سوئیت، انباری، دیوار کشی، فنس کشی و پی ریزی ساختمان با مساحت ۱۱ هزار و ۸۵ متر مربع در منطقه حیران سفلی و وسطی با دستور دادستان آستارا قلع و قمع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار