بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 06 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

سیف: جلوی تغییر نرخ دلار را گرفتن هنر نیس

تابناک گیلان: رئیس کل بانک مرکزی از برخورد قاطع با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز سخن گفت و تاکید کرد: جلوی افزایش و کاهش قیمت دلار را گرفتن هنر نیست و باید اجازه دهیم بازار نسبت به نرخ ارز قضاوت کند.

ولی الله سیف در همایش سراسری مدیران و روسای مراکز حراست‌های کشور، نرخ تورم فعلی را حدود ۱۵.۵ درصد اعلام کرد و افزود: هدف‌گذاری اصلی دولت طی دو سال آینده، تورم تک رقمی با ثبات است؛ این در حالی است که طی سال‌های گذشته اقتصاد ایران به تورم ۹.۹ درصد هم رسید اما این شرایط با ثبات نبود و تورم دوباره دستخوش نوسانات شدید شد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی نتیجه آرامش و امنیت در کشور است، ثبات اقتصادی حال حاضر در کشور را ناشی از امنیت مناسب ایجاد شده در دولت یازدهم دانست و با تقدیر از عملکرد وزارت اطلاعات تاکید کرد: وجود امنیت و آرامش در کشور کمک می‌کند مسئولان اقتصادی امکان برنامه‌ریزی بلندمدت و پیشبرد اهداف کلان اقتصادی را دنبال کنند.

سیف بر نقش تورم در ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد تاکید کرد و افزود: تورم بیشترین فشار را بر اقشار ضعیف و کم درآمد وارد می‌کند، بنابراین اگر نرخ تورم به ثبات برسد، این مهم به ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در کشور منجر خواهد شد.

رئیس شورای پول‌ و اعتبار به تورم بالای ۴۰ درصد و شرایط متزلزل اقتصاد کشور در زمان استقرار دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: نوسانات شدید در اقتصاد تا حدی بود که آرامش از خانوارها سلب شده بود و حتی در خریدهای روزمره نیز شاهد تغییر قیمت‌ها به صورت روزانه بودیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی، دستاوردهای تورم را تنها متعلق به بانک‌مرکزی ندانست و آن را ناشی از عزم و اراده جدی در دولت، نگاه روشن رئیس‌جمهور و انسجام و اتفاق نظر و همفکری در تیم اقتصادی دولت عنوان کرد.

سیف به شرایط منفی اقتصاد به واسطه نوسانات شدید نرخ ارز در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد یکی از ویژگی‌های ثبات اقتصادی است و در چنین بستری فعال اقتصادی و سرمایه‌گذار  قادر خواهد بود برنامه‌ریزی کند.

رئیس کل بانک مرکزی نوسانات غیرمنطقی و پیش بینی نشده در اقتصاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: در اقتصادی که یک خبر به آن شوک وارد می‌کند و به واسطه هیجانات، ناگهان قیمت ارز سه برابر می‌شود و همچنین قیمت موادغذایی افزایش شدید پیدا می‌کند، در چنین فضایی سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی فعالیت‌هایی را که به پیش بینی بلندمدت نیاز دارد، رها کرده و به دنبال فعالیت سفته بازی و دلالی می‌رود.

سیف با اشاره به مشخصه‌های اقتصاد بیمار گفت: در یک اقتصاد بیمار تولید، صادرات و اشتغال جایگاهی ندارد که خوشبختانه با استقرار دولت یازدهم شرایطی فراهم شده که مجددا به تولید بها داده می‌شود و معاملات دلالی و سفته بازی جایگاه خود را از دست داده است. امروز فعالان اقتصادی به دنبال تولید و فعالیت بلندمدت در راستای ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و قدرت اقتصادی کشور و تقویت ارزش پولی ملی هستند.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه قیمت ارز در بازار باید کشف شود، افزود: اینکه در دوره گذشته ۲۲ میلیارد دلار منابع ارزی را طی ۱.۵ سال به بازار عرضه کردند تا به اصطلاح قیمت ارز کاهش یابد، معنای آن افزایش ارزش پول ملی نیست بلکه افزایش ارزش پول ملی در سایه تولید و اشتغال محقق می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۵۴ درصدی نوسانات نرخ ارز در پنج‌ماهه اول سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: جلوی افزایش و کاهش قیمت دلار را گرفتن هنر نیست؛ باید اجازه دهیم بازار نسبت به نرخ ارز قضاوت کند.

وی به عملکرد مثبت وب سایت اعلام نرخ ارز (سنا) اشاره و تصریح کرد:‌ هم اکنون این وب سایت متوسط نرخ خرید و فروش نرخ ارز را به صورت واقعی اعلام می‌کند.

سیف درباره موسسات اعتباری غیرمجاز اظهارداشت: کارگروهی با مسئولیت بانک مرکزی و حضور دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده تا با قاطعیت با موسسات غیرمجاز که آرامش اقتصاد را به هم می‌زنند و مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کنند، برخورد کند.

سیف گفت: تلاش کردیم به مردم هشدار دهیم که فریب چند درصد سود اضافه موسسات غیرمجاز را نخورند که به واقع این سود اضافه همراه با ریسک خواهد بود و ممکن است کل سرمایه افراد را با مخاطره مواجه کند، لذا در این راستا مردم این هشدارها را جدی گرفتند و اما همچنان افرادی هستند که سرمایه‌های خود را در  این موسسات سپرده گذاری کرده‌اند که باید ریسک آن را بپذیرند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی حراست‌های کل کشور تاکید کرد: خوشبختانه امروز نهاد حراست تاحدزیادی به بلوغ رسیده که موجبات امنیت و آرامش را در کشور فراهم آورده است تا مسئولین نظام و مدیران اقتصادی کشور در سایه این آرامش، امکان برنامه‌ریزی بلندمدت‌ را داشته باشند.

واکنش باشگاه استقلال درباره صحبت های ماجدی

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات سرپرست سابق این باشگاه واکنش نشان داد.

تابناک گیلان- به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات سرپرست سابق استقلال واکنش نشان داد:
در پی صحبتهای مغرضانه سرپرست سابق استقلال نسبت به مدیریت باشگاه و نحوه ی اداره تیم توسط سرپرست و سرمربی ضمن احترام به ایشان و ارج نهادن به زحماتشان و همچنین دعوت وی به رعایت انصاف و حفظ اخلاق ذکر فقط چند نکته ضروری است:

1. باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران، احترام همه پیشکسوتان این باشگاه را برخود واجب می داند، حتی آنهایی که یک روز پیراهن مقدس این تیم را به تن داشته و یا در این باشگاه مسئولیتی داشته اند. اما گاهی اوقات، برخی عزیزان بیان مصاحبه های خارج از چارچوب فنی و حاشیه ساز را حق طبیعی خود می دانند که بدون تردید باید این حق را برای باشگاه استقلال نیز قائل می باشند که در مقام پاسخگویی برآید.

2. جناب آقای میرشاد ماجدی، سرپرست سابق استقلال در مصاحبه ای به بیان برخی مسائل در خصوص کرار جاسم، تنظیم قرارداد، الزامات اردوی شبانه روزی، مدیریت، سفر مربیان و ... پرداخته است. باشگاه استقلال انتظار دارد عزیزان و پیشکسوتانی که در حال حاضر در این باشگاه مسئولیت ندارند، به بیان صحبتهای خطی و جریان دار نپردازند.

3. چنین صحبتهایی به جز بر هم زدن آرامش تیم و شادکردن مخالفان، نتیجه ای در بر ندارد. در صورت ادامه این گونه صحبتها، باشگاه استقلال نیز ناچار است به بیان برخی ناگفته ها در خصوص دوران مسئولیت داشتن این افراد و بررسی استانداردهای مورد اشاره در زمان سرپرستی آقایان بپردازد که بدون تردید مورد خوشایند و رضایت طرفین نبوده و خاطر هواداران را مکدر خواهد کرد.
 
انتظار می رود دوستانی که علی رغم تلاش وافر برای ماندن به دلیل محدودیت فضای خدمت و اختلاف سلیفه فرصت همکاری با باشگاه برای آنها فراهم نشده است با رعایت انصاف، اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهند و با انجام مصاحبه های خویش باشگاه را وادار به پاسخگویی نکنند.

عامل درگذشت بیت الله عباسپور +عکس

بحث بر سر درگذشت بیت الله عباسپور همچنان ادامه دارد.
مشرق: بیت الله عباسپور قهرمان پرورش اندام ایران که به عنوان شناسنامه بین المللی ورزش ایران هم معرفی می شود چندی پیش به دلیل بیماری واسکولیت درگذشت.

خانواده این قهرمان پس از این اتفاق صریحا اعلام داشتند که دنیس جیمز بدنساز و مربی آمریکایی به دلیل مکمل هایی که در اختیار عباسپور قرار داده مقصر مرگ او در 36 سالگیست. دنیس جیمز به شدت این موضوع را تکذیب می کند و می گوید حتی یک نخود هم به عباسپور نداده اما همچنان گفته می شود دنیس جیمز که از سال 2012 با بیت الله عباسپور دوست بوده عامل بیماری خطرناک او بوده است.

جیمز در گفت و گوی مفصلی که انجام داده می گوید:«اولین بار بیتو را در مسابقات فیبو 2012 آلمان دیدم. در آن سال برای حضور او در مسابقات مشکل ویزا و بلیط هواپیما پیش آمده بود و درست یک ساعت قبل از مسابقه به محل رقابت ها رسیده بود. این اولین تجربه رقابت بیتو در کلاس حرفه ای بود. خاطرم هست بعد از دور صبح مسابقه با هم حرف زدیم و من به او گفتم که بدن خیلی خوب و با استعدادی دارد.در همان نگاه اول چیزی که در بیتو توجه مرا به خود جلب کرد استعداد فوق العاده ای داشت بود. بدنش فرم زیبایی داشت و خودش را روی سکو خوب نشون می داد».

دنیس جیمز هنوز هم متهم است و جالب است در گفت و گوی اخیر خود با سایت مشرق صحبتی از شایعات به میان نیاورده است.

دنیس جیمز را در کنار بیت الله عباسپور می بینید:

عامل درگذشت بیت الله عباسپور +عکس

کدام خودروساز در کاهش قیمت پیش قدم می شود؟ /بازار خودرو به تکاپو افتاد

تابناک گیلان: قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.

در حالی که شبکه های اجتماعی با وجود عذرخواهی نعمت زاده همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و از خرید خودرو، خودداری می کنند،برخی خودروسازان به دنبال شرایط جدیدی برای فروش محصولات خود هستند.

به گزارش خبرآنلاین؛یک روز بعد از عذرخواهی رسمی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت که از مواضع گذشته خود درباره خرید خودرو داخلی عقب نشینی کرد،به نظرمی رسید که بازار خودرو تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرد.حال آنکه گزارش های میدانی  از بازار خرید و فروش خودرو حاکی است که با وجود نزدیک شدن به آخرین روزهای دور پایانی مسافرت های تابستانی،بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد است.

یک فروشنده خودرو در خیابان کارگر می گوید:بازار خرید و فروش خودرو از ابتدای تابستان در رکود نسبی بود، اما با مطرح شدن کمپین نخریدن خودرو خرید و فروش خودرو کاملا راکد شد.به طوری که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه 3 الی 5 خودرو معامله می شد،15 روز است که هیچ معامله ای صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه رکود در بازار خودرو فقط مربوط به خودروهای داخلی نیست،تصریح کرد:رکود در بازار خودرو،سبب شده تا خرید و فروش خودروهای خارجی هم به سختی صورت بگیرد.

قیمت ها کاهش می یابد

یکی از مهمترین خواسته های کسانی که در شبکه های اجتماعی در گسترش کمپین "نخریدن خودرو" بدان تاکید دارند،کاهش قیمت محصولات داخلی است.اگرچه کیفیت و تنوع محصولات هم از دیگر خواسته های خریداران خودروست اما،آنها می گویند خودروی داخلی به دلیل کیفیت پایین و در مقایسه با انواع مشابه خارجی بسیار گران است و در نتیجه خودروسازان باید  قیمت های خود را کاهش دهند.

این درحالی است که خودروسازان هم می گویند به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش توان خرید مواد اولیه،ناچارند که قیمت محصولات خود را متناسب با قیمت ارز و  تورم داخلی هماهنگ کنند.

 وقتی  تقاضایی برای خرید نیست و بازار در رکود کامل است،چاره ای نیست که خودروسازان به شیوه های جدیدی برای فروش محصولاتشان متوسل شوند.اولین روش فروش اقساطی محصولات است.نگاهی به آگهی فروش خودرو در روزنامه ها از یک سو و بازاریاب های فروش خودرو در فروشگاههای بزرگ از سوی دیگر نشان می دهد که خودروسازان شدیدا به تکاپو افتاده اند.

یک فروشنده خودرو در خیابان شهید بهشتی می گوید:قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.

او به بازار رقابت برای فروش محصولات مونتاژی  کره ای،چینی و فرانسوی اشاره کرد و گفت:بیشتر از همه چینی هایی که با خودروسازان ایرانی طرف قرارداد هستند،پیگیرند که قیمت های خود را کاهش دهند.اگر این اتفاق بیفتد دو خودروساز ایران خودرو و سایپا که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند چاره ای جز کاهش قیمت نخواهند داشت.


یک «دیالوگ» دلیل استعفای عضو خبرگان


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری دلیل استعفایش از نمایندگی این مجلس را دیالوگی بین خود و آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی درباره دلیل استعفای هفته گذشته خود از مجلس خبرگان رهبری  گفت: حال که موضوع استعفایم رسانه ای شده مجبورم توضیحاتی را ارایه کنم اما اجازه دهید از بیان و انتشار صحبت های آیت الله احمد جنتی دبیرشورای نگهبان صرف نظر کنم خصوصا اینکه توصیه بزرگان نیز همین بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قصه این بود که سه شنبه هفته گذشته بعد از ضیافت شام رییس محترم مجلس خبرگان و همچنین صبح چهارشنبه قبل از آغاز روز دوم هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری مکالمه ای بین من و آیت الله جنتی صورت گرفت که همانجا تصمیم به استعفا گرفتم تا مجلس قضاوت کند؛ بنابراین استعفای خود را براساس آیین نامه داخلی حدود ساعت 10 صبح همان روز تقدیم هیات رییسه کردم تا مجلس جهت بررسی آن وقت کافی داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری استعفای من را خواندند اما آن را اعلام وصول نکردند و بعد در جلسه ای با حضور اعضای هیات رییسه، آیت الله جنتی و چند نفر از اعضای خبرگان که البته من در آن جلسه نبودم موضوع استفسار شده و پیشنهاد شده بود که جلسه ای دونفره با همدیگر داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سپس دو نفر از اعضای هیات رییسه جداگانه با من صحبت کردند و درخواست این بود که استعفایم را پس بگیریم و قول هایی هم به من داده شد اما متوجه نشدم که ضمانت اجرای آنها چیست؛ به هر حال موضوع به انتخابات آینده برمی گردد.

نمازی افزود: در نهایت اعضای هیات رییسه استعفای من را اعلام وصول نکردند و مخالف استعفا بودند اما حق قانونی برای من محفوظ است که می توانم در اجلاسیه بعدی استعفای خود را پس بگیریم یا بگذارم روند قانونی استعفا طی شود.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس ماده 82 و 84 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری اگر کسی استعفا دهد 45 دقیقه حق دارد که در صحن علنی صحبت های خود را مطرح کند و سپس اعضای مجلس درباره استعفای او تصمیم گیری کنند.

نمازی افزود: تقاضای من این بود که در همین اجلاسیه روند قانونی استعفا طی شود اما گفته شد که وقت کافی برای طرح آن وجود ندارد، به هر حال پیگیری و سرانجام آن به اجلاسیه آینده موکول می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار