کد خبر: ۸۹۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 28 August 2020

 

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): مهم‌ترین پیام "قیام عاشورا" ایستادگی در برابر ظلم و ظالم است

گروه استان‌ها- دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: مقابله با جریان ظلمی که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند از آموزه‌های زیارت عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امروز در جمع عزاداران حسینی در رشت با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی زیارت عاشورا و لزوم تأمل در معنای آن اظهار داشت: موضوع "انتظار" برای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) در زیارت عاشورا مطرح شده است البته انتظار را باید در عمل نشان داد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دو مفهوم علم، آگاهی و شوق را در انتظار فرج مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به‌عنوان شیعه همواره به وجود منجی عالم بشریت اعتقاد‌ داریم لذا باید از لحاظ معرفتی و قلبی نیز نسبت به امام زمان(عج) شناخت و ارتباط داشته باشیم و داشتن علم، آگاهی و شوق دیدار از ویژگی‌های فرد منتظر است.

رمضانی با بیان اینکه انسان‌ها همواره به‌دنبال رسیدن به معرفت هستند خاطرنشان کرد: شهادت هزینه ایمان ائمه معصوم(ع) است و زیارت عاشورا بیش از هزار سال است که قرائت می‌شود لذا مومنان باید در کنار خواندن این زیارت‌نامه در معنای آن نیز تأمل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه موضوع خونخواهی منافاتی با صلح و سازش و رحمت ندارد و صلح باید آمیخته با عدل باشد تصریح کرد: این تصور که با هر کافر و مشرکی که دارای عقاید مخالف هستند صلح کنیم بر خلاف مبانی دینی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به لزوم مقابله با تفکرات انحرافی در زمینه بردگی و بندگی مدرن اشاره کرد و بیان داشت: این تفکرات متاسفانه امروز ایجاد شده و باید در مقابل این گونه تفکرات انحرافی ایستادگی کرد.

رمضانی با اشاره به موضوع مقابله با جریان ظلم تصریح کرد: موضوعات مربوط به خونخواهی در زیارت عاشورا نیز بیان شده اما چیزی که اهمیت دارد این است که خونخواهی یعنی با جریان ظلمی که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند مقابله و برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار