کد خبر: ۸۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 04 September 2015

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدیریت پسماند و زباله‌سوز استاندارد تنها راهکار نجات سراوان از زباله است.
خبرگزاری فارس: مدیریت پسماند تنها راهکار نجات سراوان از زباله‌هاست / رویکرد دولت حمایت از جنگل‌های شمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معصومه ابتکار عصر امروز هنگام ترک گیلان در فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران هدف از سفر یک‌روزه خود به این استان را دعوت سازمان جنگل‌ها و مراتع برای بازدید از مناطق جنگلی گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی از گذشته وجود داشته است، افزود: نقاطی از جنگل‌های استان تخریب شده که با تلاش مسئولان مربوطه دوباره احیا می‌شوند.

معاون رئیس جمهور رویکرد دولت را حفاظت از جنگل‌های شمال کشور دانست و گفت: در این راستا طرح مشترک با سازمان جنگل‌ها و مراتع پیش‌بینی شده است.

وی ممنوعیت در برداشت چوب از منابع طبیعی، اتکا به احیای جنگل‌ها و استفاده از ظرفیت مردم بومی منطقه را از جمله برنامه‌های مشترک سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل‌ها عنوان کرد.

ابتکار آغاز احیای حیات وحش سلکه را از دیگر برنامه‌های سفر امروز خود به گیلان ذکر کرد و گفت: بحث لایروبی نیز مهم است.

وی با اشاره به اینکه پارک ملی بوجاق نیز ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: نواقص این پارک و منطقه آزاد انزلی برطرف می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انعقاد تفاهم‌نامه با استاندار گیلان در زمینه اجرای طرح‌های گردشگری پایدار با حفظ محیط زیست خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازدید از منطقه دفن زباله سراوان نیز نتیجه این شد که تنها راه نجات آن مدیریت پسماند است.

وی ایجاد کارخانه زباله‌سوز استاندارد را از دیگر راهکار رهایی سراوان از زباله دانست و یادآور شد: سازمان محیط زیست از این طرح حمایت می‌کند.

ابتکار آموزش تفکیک زباله به مردم، اقتصادی کردن زباله و برانگیختن حساسیت مردم نسبت به حفظ محیط زیست را از ضروریات عنوان کرد و متذکر شد: در این راستا همکاری دهیاری و شوراها در کنار مردم مهم است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
999
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
اگر شهرداری ویا دهداری ظرف مخصوص جمع آوری زباله در هر 500 متر بگذارد مسلما اشغال محا را احاطه نمی کند وحتی در جنگل وروستاها هم این کار بشود دیگر مشگا محیط زیست نخواهیم داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار