کد خبر: ۸۸۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 27 July 2020

 

 حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پنجم مرداد و سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در ایران اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه یکی از مهمترین فرایض عبادی و سیاسی و پایگاهی جامع و اثر گذار در جامعه اسلامی و مورد تاکید درشرع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی به نماز جمعه برکات زندگی را کم می کند، تاکید کرد: باید جامعه با نماز جمعه، اهمیت و آثار فراوان مادی و معنوی آن آشنا شوند و هیچ چیزی مانع از استقبال و حضور مردم در نماز جماعت نشود.
وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیان های اعتقادی و فکری مردم برای حضور پررنگ در نماز جمعه تصریح کرد: باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در قبل و بعد از نماز جمعه این پیوند را تقویت کرد چون خطبه های نماز جمعه تنها بخشی از این مراسم معنوی است.
وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داد : اگر نیازهای فرهنگی و خواسته های جوانان در نماز جمعه تامین نشود نماز جمعه تنها به صورت تعبدی برگزار می گردد.

 وی تصریح کرد : باید فضاهای نماز جمعه را برای مردم و بویژه جوانان به گونه ای اثرگذار تنظیم کنیم تا مشارکت فعال این نسل را نیز در این مراسم عبادی و سیاسی داشته باشیم .
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تقویت عمل به آن توسط آحاد مردم و مسئولان گفت: : همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان نسبت به تحقق اموری که در این بیانیه مطرح شده است، مسئولیت دارند.
حجت الاسلام شمس الدین  با تاکید بر اینکه مسئولان باید بیانیه گام دوم انقلاب را با استفاده از  ظرفیت های موجود عملیاتی کنند، افزود: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاباسلامی تاکنون از این دست رهنمودهای راهگشا و ارائه طریق ها از سوی بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری ارائه شده که آنطور که باید به آن پرداخته و جامعه عمل پوشانده نشده در برخی از موارد نیز  به توضیح دادن و برگزاری جلسات بی ثمر و یا اقدام عملی کوتاه بسنده شده است.  
وی تصریح کرد: برای تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اینک باید همه مسئولان ورود یافته و همه توان خود را برای عملیاتی کردن آن به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار