کد خبر: ۸۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵ 02 September 2015

آستارا ، تالش - ایرنا - فرماندار تالش با اشاره به بارش 65 میلیمتری باران در این شهرستان و جاری شدن سیلاب در سطح شهر و خیابان ها گفت: مشکلات ناشی از آبگرفتگی، توسط نیروهای بومی این شهرستان مدیریت و برطرف شد.
[فرماندار تالش: مشکلات ناشی از آبگرفتگی توسط نیروهای بومی مدیریت شد]

علی فتح الهی غروب سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضاء ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان ، از صبح امروز به حال آماده باش بوده و جریان بارش باران را رصد می کردند.
وی افزود: بارش باران به مدت یک ساعت مقارن ظهر امروز، شدت گرفت و موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها شد و برای ساعاتی ، رفت و آمد را با مشکل مواجه کرد با این وجود، نیروهای پلیس راهور، امدادی و کارکنان خدماتی شهرداری، بموقع در محل حاضر شده و مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر را رفع کرده و مانع از ایجاد ترافیک و ورود آب به اماکن تجاری و واردآمدن خسارت زیاد به منازل مسکونی شدند.
فرماندار تالش اضافه کرد: با مدیریت خوبی که صورت گرفت، اوضاع کنترل و شهر به وضعیت عادی برگردانده شد.
افشین حمید نژاد مسوول ایستگاه هواشناسی تالش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی های پراکنده از ساعات اولیه امروز (سه شنبه) در تالش آغاز شد ولی اوج بارش های بین ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 و 30 دقیقه بود به گونه ای که طی یک ساعت، بیش از 50 میلیمتر باران بارید.
وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته حدود 65 میلیمتر باران در تالش بارید که بیشترین میزان بارندگی در استان گیلان محسوب می شود.
علی احمدی رییس جمعیت هلال احمر تالش نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر بارش باران و ایجاد سیلاب در خیابان های شهر ، شش واحد منزل مسکونی در خیابان های سلمان فارسی و منابع طبیعی دچار آبگرفتگی شدند که با حضور بموقع نیروهای امداد و نجات شهرستان، مشکلات ناشی از این آبگرفتگی مرتفع شد.
وی ادامه داد: شدت آبگرفتگی سه واحد منزل مسکونی بیشتر بود و دچار خساراتی شدند.
احمدی اضافه کرد: دو تیم شامل 12 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان، امروز در پی آبگرفتگی، برای امدادرسانی در خیابان های شهر حضور پیدا کردند.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ نقشه های پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارش زا و خنک در سواحل جنوبی دریای خزر است که پیآمد آن؛ وزش باد و بارش متناوب باران، رعد و برق و تداوم هوای خنک خواهد بود.
اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان برای فردا (چهارشنبه) را نیمه ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی پراکنده، گاهی کاهش ابر پیش بینی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار