کد خبر: ۸۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 31 August 2015

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بر اساس مصوبات سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان، 11 سد لاستیکی در گیلان به بهره برداری می رسد.
[طبق مصوبات سفر رییس جمهوری، 11سد لاستیکی در گیلان به بهره برداری می رسد]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در آخرین روز هفته دولت در مراسم بهره برداری از پروژه های آب و فاضلاب شهری گیلان در لنگرود اظهار کرد: جلسات مختلفی در وزارت نیرو به منظور اثبات میزان سهم استان از سد سفیدرود برگزار شده است.
وی افزود : سهم گیلان از سد سفیدرود در سال های قبل، دو میلیارد و 400 میلیون مترمکعب بود که این میزان در سال های اخیر به یک میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب تقلیل پیدا کرد که توانستیم در جلسات مختلف با حضور 9 استاندار حاشیه سد سفیدرود، سهم گیلان را به یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب افزایش دهیم.
وی به مشکلات موجود در تأمین آب شالیزارهای استان نیز اشاره و خاطر نشان کرد : براساس مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان، 11 سد لاستیکی به منظور کاهش مشکلات آب مزارع در استان به بهره برداری می رسد که لنگرود نیز از این فرصت بهره مند می شود.
گیلان، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه امسال میزبان رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در پانزدهمین سفر استانی بود.
نجفی به کسب رتبه برتر گیلان در بهبود فضای کسب و کار نیز اشاره و تصریح کرد : وجود همدلی و همزبانی بین مردم و مسوولان یکی از علل کسب رتبه برتر در هفت فصل متوالی در بهبود فضای کسب و کار استان است.
وی همچنین شروع کار دولت تدبیر و امید را مواجه با هزاران میلیارد بدهی از قبل عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه در برخی موارد بودجه تخصیص یافته پروژه ها وصول نشده بود اما یک روز هم پروژه ها رها نشد.
استاندار گیلان با اشاره به درخواست از وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به گیلان درخصوص تسریع در ساخت کنارگذر لنگرود گفت : قطعاً با فرصتی که از نظر دیپلماسی بوجود آمده، فضای آتی استان و کشور رو به رشد و صعود خواهد بود.
در آخرین روز از هفته دولت، شش پروژه بزرگ آب و فاضلاب شهری گیلان با حضور استاندار در لنگرود به بهره برداری رسید.
خط انتقال آب رسانی شهرهای شرق گیلان، بهسازی و بهره برداری از چند حلقه چاه و تأسیسات جانبی آن در لنگرود، رضوانشهر و لوشان، بهره برداری از رینگ دور شهر لنگرود و بازسازی اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب آشامیدنی شهرهای مختلف گیلان با 152 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
از مجموع این اعتبارات ، یکصد میلیارد ریال اعتبارات ملی و 52 میلیارد ریال اعتبارات استانی است.
همچنین با حضور استاندار گیلان، آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی هشت روستا با 10 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
استاندار گیلان در آخرین برنامه سفر به لنگرود ، ساخت پنجمین سد لاستیکی گیلان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری را آغاز کرد. این سد با حجم تنظیم حدود پنج میلیون مترمکعب آب و حجم مخزن یک میلیون مترمکعب، آب دو هزار و 500 هکتار شالیزار را تأمین می کند.
برای ساخت سد لاستیکی گالشکلام بر روی رودخانه شلمانرود 66 میلیارد ریال هزینه می شود.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار