کد خبر: ۸۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 25 August 2015


استاندار گیلان با تاکید براینکه بانک‌ها باید به تعهدات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان عمل کنند گفت: رضایت کامل از بانک‌های گیلان ندارم و از این وضعیت چشم‌پوشی نمی‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جریان افتتاح واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سفیدرود با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: سال‌های گذشته تولید و صنعت استان با مشکل مواجه بود و بخشی از مشکلات هنوز ادامه دارد.

وی به رشد شاخص‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: سال 91 تا 93 تورم در استان 3.5 درصد کاهش پیدا کرد و این روند ادامه دارد.

نجفی با بیان اینکه نرخ تورم به 13.8 درصد در کشور رسیده است، تصریح کرد: نرخ تورم در گیلان دو درصد کمتر از کشوری است.

استاندار گیلان از افزایش پنج درصدی بیمه‌شدگان اجباری در استان خبر داد و بیان کرد: گیلان 320 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی دارد و 16 هزار نفر به این تعداد اضافه شده است.

وی به حذف 3 هزار و 700 نفر از مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی گیلان اشاره کرد و گفت: کاهش مستمری بگیران تامین اجتماعی به معنای برطرف شدن مشکل بیکاری در استان نیست و هنوز راه بسیاری باقی مانده است.

*امسال واردات گندم نداریم

نجفی با اشاره به اینکه پس از سال‌ها برای نخستین بار امسال واردات گندم به کشور نداریم، خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری مناسب و تدبیر دولت موجب شده واردات گندم به کشور نداشته باشیم.

استاندار گیلان از جلوگیری از ثبت سفارش واردات برنج در 10 ماه گذشته در کشور خبر داد و یادآور شد: جلوگیری از ثبت سفارش واردات برنج تا چهار ماه آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز صنعتگران نگرانی سال‌های گذشته را ندارند، اظهار کرد: دولت در حفظ صادرات کشور تلاش ویژه‌ای انجام داده است.

نجفی به عقب‌ماندگی 14 درصدی در بخش آب و بهسازی و آسفالت راه روستایی در استان اشاره کرد و افزود: عقب‌ماندگی گیلان در بخش مذکور به پنج درصد رسیده و تلاش می‌کنیم این عقب‌ماندگی تا پایان سال جاری جبران شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه عملکرد گازرسانی به مناطق مختلف استان بسیار خوب است، بیان کرد: شرکت گاز گیلان جزو برترین شرکت‌ها در کشور است.

وی بر ارتقای شاخص‌ها در روستاها تاکید کرد و متذکر شد: اگر شاخص‌های روستایی ارتقا پیدا کند دیگر روستائیان به شهرها مهاجرت نمی‌کنند.

نجفی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسیده است، تصریح کرد: مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان قول پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی پتروشیمی گیلان داده شده است.

استاندار گیلان با ابراز گلایه از بانک‌ها در پرداخت نکردن تعهدات خود در استان، گفت: رضایت کامل از بانک‌های گیلان ندارم.

*بازدید استاندار از بانک‌های گیلان

وی از آغاز بازدید استاندار از بانک‌های گیلان از هفته آینده خبر داد و یادآور شد: اگر در انجام تعهدات بانک‌ها اتفاقی نیفتد به معاون اول رئیس جمهور نامه می‌نویسم و با بانک‌های استان برخورد می‌شود.

نجفی خواستار انجام تعهدات سفر رئیس جمهور و سالانه بانک‌ها در گیلان شد و اظهار کرد: اگر بانک‌ها به تعهدات خود عمل نکنند از این موضوع چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به مشکل تسهیلات واحدهای صنعتی استان، بیان کرد: تعهدات بانک‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی باید در کارگروه رفع موانع تولید گیلان بررسی شود.

وی به سیاست‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا حائز اهمیت است و نباید از تکنولوژی دنیا عقب بمانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار