کد خبر: ۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 24 August 2015


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون اراضی کشاورزی امسال در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: تخصیص 100 میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه‌ها نگاه منصفانه‌ای به بخش کشاورزی گیلان دارند اظهار کرد: 86 درصد از اراضی استان کشاورزی است.

وی 430 هزار هکتار از اراضی گیلان را زراعی عنوان کرد و افزود: 560 هزار هکتار از اراضی استان جنگل است ضمن اینکه 256 هزار هکتار از زمین‌های گیلان را مرتع تشکیل می‌دهد.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه هشت مرکز تحقیقاتی کشاورزی در گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: منابع طبیعی، دامپزشکی، مدیریت ماهیان خاویاری و ... جزء فعالیت‌های کشاورزی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت 317 هزار نفر بهره‌بردار در عرصه کشاورزی استان خبر داد و بیان کرد: سالانه 2.5 میلیون تن محصولات راهبردی در گیلان تولید می‌شود.

وی به تولید 35 درصد از برنج کشور در گیلان اشاره کرد و گفت: تنها یک درصد از برنج دنیا در چرخه فروش قرار دارد و تولید این محصول راهبردی محسوب می‌شود.

شعبان‌نژاد خرده‌مالکی را از مشکلات کشاورزی در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: متوسط اراضی کشاورزی شالیکاران هفت‌دهم هکتار در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر حفظ کاربری اراضی شالیزاری در استان تاکید کرد و یادآور شد: سال گذشته 50 میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون اراضی کشاورزی به گیلان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به وجود 280 هزار هکتار شالیزار در گیلان، اظهار کرد: 180 هزار هکتار از شالیزارهای استان قابلیت تجهیز را دارد و تاکنون 65 هزار هکتار از شالیزارها تجهیز شده است.

شعبان‌نژاد از اختصاص 17 میلیارد تومان برای بهسازی شبکه‌های آبیاری در گیلان خبر داد و افزود: امسال در مجموع 100 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون اراضی کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزی از سخت‌ترین مشاغل در استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کشاورزی را آسان کنیم.

وی به تشکیل 20 گروه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد 10 خودروی جدید خریداری شده و سامانه 131 آماده دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تغییر کاربری اراضی در استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار