کد خبر: ۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 20 August 2015



به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات کارخانه چوکا با تاکید بر اینکه مالک چوکا کارگران آن هستند، اظهار کرد: ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺩﺭ ﺷﻜﻞ و ﻧﻮﻉ اﻧﺠﺎﻡ اﻗﺪاﻣﺎﺕ بازسازی چوکا اﺧﺘﻼﻑ ﻧﻆﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ اﻣﺎ بازسازی چوکا ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ انجام و اجرا شود.  

وی با بیان اینکه سود اجتماعی و فرهنگی کارخانه ها در کنار سود اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: اﮔﺮ کارخانه ﭼﻮﻛﺎ ﺑﺮای ﻣﺎ ﺳﻮﺩآوری نداشته باشد باز اﺟﺎﺯﻩ نخواهیم داد که این کارخانه ﻻﻧﻪ ﻛﺒﻮﺗﺮان شود ﭼﻮﻥ ﺑﻌﺪ اﺟﺘﻤﺎعی آن اﻫﻤﻴﺖ بیشتری داﺭﺩ.

ربیعی خاطرنشان کرد: ﻣﺎﻟک ﭼﻮﻛﺎ ﻛﺎﺭﮔﺮانی هستند که سختی های کارخانه را تحمل کرده و به کشور خدمت کرده اند.

وی با اشاره به ﻣﺤﺪﻭﺩیت سرمایه گذاری در بخش صنعت افزود: ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺗﻮاﻥ ﺑﻪ چوکا ﻛﻤک کرده و ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﺭا ﺑﺮای اﺣﻴﺎی ﭼﻮﻛﺎ به کار ﺧﻮاﻫﻴﻢ برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مطمئنا وضعیت چوکا سبب نگرانی در بین کارگران شده است، گفت: احساس ناامنی شغلی، بدترین مسئله برای کارگران است و پیشنهاد می کنم از کارگران درجهت طرح و نقشه بازسازی به صورت میدانی استفاده شده و تفاهم لازم با جریان کارگری ایجاد شود.

ربیعی استراتژی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بین المللی کردن صندوق های بازنشستگی عنوان و بیان کرد: سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شایسته گزینی است و رسالت اجتماعی در صندوق های بازنشستگی دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت پس از تحریم، مقابله با واردات است، افزود: طرح تولید پاکت سیمان در چوکا، فعالیت اقتصادی مهمی است و به عنوان یک  طرح نوین در کشور که توجیه اقتصادی نیز دارد، باید به مرحله اجرا برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار