کد خبر: ۷۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 19 August 2015

رشت - ایرنا - نماینده ویژه استاندار در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلان گفت: این کارگروه، موظف است تا با بررسی عوامل رکود و یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، با اجرای ضوابط قانون رفع موانع تولید، راهکارهای رفع موانع اشتغال و پیشرفت مناسب طرح های صنعتی را اتخاذ کند.




به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین اصغریان روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلان اظهار داشت: با رویکرد تعاملی بین مدیران بانک ها و دستگاه های دولتی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان؛ در چارچوب مقررات رفع موانع تولید، بسیاری از مشکلات در حوزه تولید، صنعت و تجارت رفع شدنی است.
وی خاطرنشان کرد: کمک به توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی استانی مانند سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی از جمله مهم ترین وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان است و علاوه بر پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، رفع مشکلات بخش کشاورزی و گردشگری را در دستور کار دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: پیش از تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی، کارگروه حمایت از تولید به صورت اولین بار در سطح کشور و به صورت ابتکاری در گیلان به اجرا درآمد که در آن، در قالب سفرهای شهرستانی، تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان به شهرستان ها رفته و مشکلات واحدها به صورت جزء به جزء بررسی شد و در حدود اختیارات استانی برای رفع آنها اقدامات لازم صورت گرفت.
علی منتظری تصریح کرد: با تصویب قانون رفع موانع تولید هم اکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه مرکزی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان به همان شیوه، پیگیر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گیلان ادامه داد: در جلسات بعدی این کارگروه، نتایجی که تاکنون از اجرای این قانون کشوری در استان اجرا شده؛ اطلاع رسانی می شود.
در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در رشت برگزار شد، مشکلات 10 واحد صنعتی در حوزه بانکی بررسی و تصمیمات لازم برای برون رفت از موانع تولید اتخاذ شد.
30 مرکز صنعتی شامل یک شهر صنعتی ، 15 شهرک صنعتی، 14 ناحیه صنعتی و یک مجتمع کارگاهی با مساحت کلی حدود سه هزار و 500 هکتار معادل حدود 25 صدم درصد مساحت کل استان گیلان، توسط بخش صنعت اشغال شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار