کد خبر: ۷۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 19 August 2015



    

فرماندار رودبار با بیان اینکه سد دیورش از نوع بتنی غلطکی است، گفت: همزمان با ساخت دیواره سد دیورش، سامانه آبرسانی نیز تکمیل می‌شود.

سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه تامین آب سالم و کافی برای شهرستان رودبار در دستور کار مدیران ارشد استان علی‌الخصوص استاندار قرار دارد، اظهار کرد: پروژه احداث سد دیورش شهرستان رودبار در راستای برخورداری مردم از نعمت آب شرب کیفی و عاری از هرگونه مضرات طراحی شده است.

وی آبرسانی به شهرهای توتکابن، رستم‌آباد، رودبار، منجیل و لوشان و 28 روستای منطقه را هدف ایجاد سد دیورش دانست و تصریح کرد: پروژه اجرایی سیستم و تونل انحرافی آن سال گذشته با اعتبار 1.5 میلیارد تومانی از محل اعتبارات شهرستانی به اتمام رسید.

احمدی با بیان اینکه سد دیورش از نوع بتنی غلطکی است، ادامه داد: حجمی که این سد می‌تواند سالانه در خود جای دهد، حدود 13 میلیون مترمکعب است. با توجه به مصوبه هیئت دولت در گیلان، 15 میلیارد تومان در سال جاری و 20 میلیارد تومان در سال 95 از محل اعتبارات عمومی به این سد اختصاص یافته است.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف مدت 2 سال، دیواره سد را بسازیم. همچنین سامانه آبرسانی که شامل خطوط انتقال آب، احداث مخازن، تصفیه‌خانه و ایستگاه های پمپاژ است نیز همزمان با ساخت دیواره، تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود آب در شهرستان رودبار با افتتاح این سد و ساخت سامانه انتقال آب حل می‌شود، گفت: عملیات ساخت سامانه آب‌رسانی هم‌اکنون آغاز شده است. در واقع همزمان با ساخت دیواره سد دیورش، سامانه آب‌رسانی نیز تکمیل می‌شود و مشکل کم‌آبی و افت فشار آب شهرستان تا پایان زمان‌بندی 2 سال، مرتفع می‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار