سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستار خبر داد:
این هفته فرصت مغتنم و شایسته ای برای تاکید بر نقش و جایگاه کلیدی مردان در حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه و پرداختن به اولویت های سلامت مردان است.
کد خبر: ۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ 25 February 2015
 کوروش فخیمی درخشان روز چهارشنبه در این مراسم گفت: بر اساس پژوهش های انجام گرفته مردان نسبت به زنان در معرض خطر های محیطی و شغلی بیشتری هستند.

وی با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم اسفندماه به نام هفته ملی سلامت مردان ایرانی، افزود: این هفته فرصت مغتنم و شایسته ای برای تاکید بر نقش و جایگاه کلیدی مردان در حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه و پرداختن به اولویت های سلامت مردان است.

وی تغذیه سالم را در سلامت جسم بسیار اثر بخش دانست و ادامه داد: مصرف مواد غذایی مناسب و پرهیز از غذاهای متفرقه از ابتلای انسان به انواع بیماریها جلوگیری می کند. 

فخیمی همچنین به نقش ورزش در تامین سلامت جسم و روان اشاره و بیان کرد: ورزش نکردن، زمینه را برای بروز بسیاری از امراض از جمله فشار خون، پوکی استخوان و چربی خون مهیا می کند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا در ادامه با تاکید بر اهمیت دادن به مقوله پیشگیری که در شناسایی بیماری و درمان بسیار کم هزینه است، بیان کرد: برنامه های هفته ملی سلامت مردان با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود ، ترویج فرهنگ پیشگیری اولیه ، تشخیص زود هنگام بیماریهای خطیر و بدون علامت ، افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در مقوله سلامت برگزار می شود.

وی شعار امسال هفته سلامت مردان را ایمنی، کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه عنوان کرد و گفت: به همین منظور امروز با حضور کارکنان مرد شبکه بهداشت و درمان و کارکنان دبیرستان های پسرانه دوره اول و دوم شهرستان آستارا کلاس آموزشی با محوریت خود مراقبتی در رانندگی و نیز چگونگی نجات مصدومین پس از حادثه رانندگی با حضور کارشناسان راهور و مرکز فوریت های پزشکی 115 برگزار شد.

وی در ادامه توزیع یکهزار نسخه بروشور آموزشی با عنوان راه ایمن بین ادارات ، برپایی کلاس آموزشی بهداشت محیط در اتاق اصناف ، برگزاری کلاس آموزشی در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان توسط بهورزان و کاردانان و برگزاری نشست توجیهی برون بخشی با ادارات آموزش و پرورش ، جمعیت هلال احمر ، هنگ مرزی و پلیس راهور را از جمله برنامه های هفته سلامت مردان در روزهای اخیر عنوان کرد.

وی با تقدیر از مشارکت واحد بهداشت خانواده در راستای کیفی بخشی به برنامه های این هفته ادامه داد: فردا در تمامی شش مرکز بهداشتی درمانی شهرستان آستارا بیماران به صورت رایگان ویزیت می شوند.

به گزارش ایرنا شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان و در نوار مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار