کد خبر: ۷۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 14 August 2015

رشت - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رودسر از اختصاص 26میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خبر داد.
[اختصاص 26 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی رودسر]

احسان الله مشتاق روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات برای خرید انواع ماشین آلات مکانیزه کشاورزی از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول اختصاص یافته و متقاضیات می توانند برای دریافت این تسهیلات به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
وی در ادامه سطح پیش بینی برداشت مکانیزاسیون برنج را در این شهرستان در سالجاری حدود 70درصد اعلام و اظهار کرد: از مجموع 10هزار و 700هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رودسر، حدود هفت هزار هکتار امسال بصورت مکانیزه برداشت خواهد شد.
مشتاق کاهش هزینه ها و تسریع و تسهیل در برداشت به موقع برنج را از فواید و مزیت های آن ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی رودسر از برداشت نیمی از محصول برنج از آغاز برداشت تاکنون در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از اوایل مرداد ماه جاری که کار برداشت برنج در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، پنج هزار و 500 هکتار برداشت شده و پیش بینی می شود بخش زیادی از برداشت محصول تا پایان مردادماه به پایان برسد.
وی یادآور شد: با توجه به تسهیلات ارائه شده برای خرید ماشین آلات مکانیزه برنج بخصوص برداشت طی دو سال گذشته، عملیات مکانیزه برنج در سطوح بیشتری ادامه دارد.
مشتاق تصریح کرد: طی دو سال گذشته تاکنون، بالغ بر چهار میلیارد تومان تسهیلات در قالب خرید ماشین آلات کشاورزی به بیش از 200نفر از متقاضیان پرداخت شده که این شرایط در سالجاری نیز ادامه دارد.
وی در ادامه توصیه ای هم به شالیکاران کرد و از آنان خواست از آتش زدن کاه و کلش با توجه به مضرات زیست محیطی بطور جد اجتناب کنند و در واقع بهره بهینه از کاه و کلوش در مصرف دام داشته باشند.
وی گفت: دستگاه های مکانیزه بسته بندی (بیلر) در منطقه مستقر است و می توانند جهت بسته بندی و استفاده بهینه از آنها استفاده کنند.
در شهرستان رودسر 10هزار و 700هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که در آن ارقام محلی برنج همچون علی کاظمی، هاشمی و دیلمانی و ارقام پرمحصول همچون گوهر و خزر در سطح ناچیزی کشت می شود.
پنج درصد تولید برنج استان گیلان را شهرستان رودسر تامین می کند در این شهرستان بیش از 13هزار بهره بردار در تولید برنج اشتغال دارند.
در شهرستان رودسر از مجموع 10هزارو 700هکتار اراضی شالیزاری، 9هزار هکتار آن قابلیت طرح تجهیز و نوسازی را دارد که از این میزان تاکنون بیش از هفت هزار هکتار آن یکپارچه سازی شده است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار