کد خبر: ۷۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 10 August 2015
فرماندار صومعه‌سرا، خواستار تشکیل انجمن خبرنگاران این شهرستان شد.

حسین اسماعیل‌پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران رسالت سنگینی به‌عهده دارند.

وی افزود: در جامعه هر روز شاهد وقوع رخداد و اخبار مهمی هستیم که وظیفه انعکاس اخبار و اتفاق‌ها به‌عهده خبرنگاران است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه خبرنگاران چشمان بیدار و زبان گویای جامعه هستند، خاطرنشان کرد: انعکاس کاستی‌ها و مشکلات مردم و برطرف شدن آن ارتباط مستقیمی با عملکرد خبرنگاران و رسانه‌ها دارد.

وی صداقت، انتقاد سازنده، امانتداری و حفظ شأن افراد را اساس کار خبرنگاران دانست و گفت: اگر خبرنگاران نقش خود را به عنوان ناظر در جامعه به‌خوبی انجام دهند مسئولان نیز نهایت تلاش خود را برای عملکرد بهتر انجام می‌دهند.

اسماعیل‌پور حرفه خبرنگاری و کار فرهنگی را علاوه بر عشق و تخصص نیاز به پیگیری خبرنگار دانست و تصریح کرد: امروزه بسیاری از خبرنگاران از مطالعه و اطلاعات اندکی در زمینه فعالیت کاری خود برخودار هستند.

وی با تذکر به خبرنگاران برای دقت در انتشار نوع اخبار و استفاده از کلمات در خبرها، یادآور شد: استفاده از هر کلمه‌ای در خبر دارای یکسری پیامدهای مثبت و منفی است.

فرماندار صومعه‌سرا در ادامه خواستار تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان شد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران شهرستان باید در تهیه، تحلیل و گزارش خبری بیشتر فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید از فضای شخصی خود خارج شوند، افزود: خبرنگاران در توسعه و راهکارهای حوزه فرهنگ و هنر و رسالت خبری خود باید عملکرد مثبت داشته باشند.

امام جمعه صومعه‌سرا نیز در ادامه نشست مذکور ضمن تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: مسئولان باید به خبرنگاران و اصحاب رسانه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی با بیان اینکه وظیفه اصلی خبرنگاران نقد کردن و بیان مسایل و مشکلات جامعه و مردم است، گفت: همه افراد به نوعی دارای یکسری نواقص و کمبودها بوده که باید با نگاهی سازنده و صادقانه به آن توجه شود.

وی از خبرنگاران خواست در بیان اخبار و گزارش‌های خود از هرگونه تهمت و افترا که براساس آموزه‌های دینی و مذهبی رد شده است، خودداری کنند.

امام جمعه صومعه‌سرا یکی دیگر از وظایف خبرنگاران را نشان دادن عملکرد مثبت و خوب مسئولان دانست و تصریح کرد: این نوع خبررسانی موجب ایجاد همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از 20 نفر خبرنگار صومعه‌سرا تجلیل شد و به همت بخشدار بخش تولمات تور قایق‌سواری در تالاب سلکه این شهرستان برای خبرنگاران تدارک دیده شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار