کد خبر: ۷۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 05 August 2015
معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از به صفر رسیدن تعداد تارک تحصیلان به دلیل مسائل اقتصادی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا گلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به توافقنامه وزارت آموزش و پرورش با آموزش و پرورش استان مبنی بر انسداد بی‌سوادی اظهار کرد: اسناد طرح سند انسداد بی‌سوادی در گیلان تدوین شده است.

وی به پیگیری طرح انسداد بی‌سوادی در حوزه تارک تحصیلان در گیلان اشاره کرد و افزود: 891 نفر دانش‌آموز تارک تحصیل در استان وجود داشت و این تعداد در سال گذشته به صفر رسیده است.

گلی خواستار تمرکز بر دانش‌آموزان شش سال برای تحصیل در گیلان شد و بیان کرد: تعداد 483 نوآموز بازمانده از تحصیل توسط آموزش و پرورش به ما معرفی شده است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تعداد 178 نفر از دانش‌آموزان مذکور شناسایی نشدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان مذکور از استان خارج شدند به استان‌های دیگر رفتند و این موضوع با تلاش بیشتری در حال پیگیری است.

وی شناسایی، جذب و نگه‌داشت دانش‌آموزان تارک تحصیل را نیازمند عزم ملی عنوان کرد و گفت: آموزش توسط آموزش و پرورش ارائه می‌شود اما هزینه‌های مختلفی برای جذب دانش‌آموزان تارک تحصیل وجود دارد و باید جبران شود.

گلی، بخشی از مشکل دانش‌آموزان تارک تحصیل در گیلان را مربوط به مناطق عشایری دانست و خاطرنشان کرد: دختران در مناطق عشایری به دلیل نبود مدرسه دخترانه در این مناطق ترک تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از وجود 10 منطقه عشایری در نقاط مختلف استان خبر داد و یادآور شد: بیشترین تمرکز آموزش و پرورش استان بر منطقه عشایری تالش است.

وی با اشاره به اختصاص 30 امتیاز وزارت آموزش و پرورش در زمینه مناطق عشایری به آموزش و پرورش گیلان، اظهار کرد: توجه ویژه فرمانداران به مناطق عشایری در شهرستان‌های مختلف حائز اهمیت است.

گلی به توزیع تعدادی یارانه دستی توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان بین مدارس عشایری استان اشاره کرد و افزود: مناطق عشایری نیازمند توجه دستگاه‌های متولی است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح ارتقای برنامه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان ابتدایی استان خبر داد و بیان کرد: سال 93 طرح مذکور به صورت پایلوت در محدوده کوچکی از رشت اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار