کد خبر: ۷۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 04 August 2015
آستارا - ایرنا - رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه کشورمان در استان گیلان گفت: حقانیت ملت ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 برای تمام دنیا به اثبات رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا باقری پور روز در جریان سفر یک روزه به آستارا در نشستی با فرماندار این شهرستان افزود: دیپلمات های ایرانی و در راس آنها وزیر امور خارجه ، با بهره گیری از قدرت منطق ، توانستند موفقیت بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

وی با بیان اینکه موفقیت بدست آمده در مذاکرات هسته ای برای خیلی ها غیر قابل باور بود ، اضافه کرد: در جریان دست یابی به این توفیق ، حمایت های رهبر انقلاب ، مردم و مسوولان بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار بود.

باقری پور در ادامه ظرفیت ها و توانمندی های مرز آستارا را در امر تجارت خارجی مهم خواند و گفت: آستارا نقطه مرزی با جمهوری آذربایجان ، آسیای مرکزی و در نهایت اروپای شرقی دارد که در این جهت توانمندی های مدیران استانی و شهرستانی و نیز بازرگانان و دست اندرکاران امر تجارت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه توافق دو جانبه با طرف های خارجی در اولویت کاری دستگاه سیاست خارجی ایران قرار دارد ، افزود: پیگیری امور مربوط به مفاد توافقنامه دو جانبه جزو برنامه های وزارت امور خارجه است.
وی پیگیری چگونگی تردد کامیون های ترانزیت و نوع برخورد ماموران آذری با رانندگان را در دستور کار سفر یک روزه خود به آستارا عنوان کرد و افزود: دستگاه سیاست خارجی با تکیه بر سه اصل مورد تاکید رهبر انقلاب یعنی عزت ، حکمت و مصلحت پیش می رود.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در استان گیلان، در جریان این سفر از بخش های مختلف پایانه مرزی آستارا بازدید کرد.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک 700 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار