کد خبر: ۷۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 04 August 2015
باخبر شدیم دیروز عده ای از شهروندان رشتی، کمپینی به نام "ما شهر را زیر سایه ی درختان میخواهیم " تشکیل داده اند و در میدان شهرداری رشت تجمعی کوچک داشته و تعدادی پوستر و عکس در بین رانندگان تاکسی و شهروندان پخش نموده اند.

به گزارش خزرآنلاین به نقل از ۸دی نیوز، چندی پیش بود که شهرداری شهر رشت به دلیل آنچه که از آن به ایجاد خط بی آر تی یا اتوبوس تندرو در شهر عنوان مینمود ، اقدام به قطع ۳۷ اصله درخت کهنسال در بلوار امام خمینی رشت کرد. این اقدام شهرداری با انتقادات و استقبال و حمایت مردم و مخاطبین از این انتقادات همراه شد. باخبر شدیم دیروز عده ای از شهروندان رشتی ،کمپینی به نام "ما شهر را زیر سایه ی درختان میخواهیم " تشکیل داده اند و در میدان شهرداری رشت تجمعی کوچک داشته و تعدادی پوستر و عکس در بین رانندگان تاکسی و شهروندان پخش نموده اند.

در همین رابطه مصاحبه ای را با یکی از اعضای این کمپین مردمی انجام داده که در ادامه با هم میخوانیم:

 به نظر شما آیا قطع درختان به بهانه توسعه شهر و کاهش ترافیک خودرو ها کار درستی است؟

به نظر بنده هم میشود محیط زیست را حفظ کرد و هم میشود در حوزه خدمات شهری خدمات بهتری را به شهروندان متناسب با شان و شخصیتشان ارایه کرد. هیچ منافاتی هم ندارند. به نظر بنده هیچ الزامی نیست برای انجام خدمات شهری محیط زیست رااز بین ببریم یا دچار مسایلی بشویم که خارج از سنت و اعتقادات ماست.


پیام کمپین "ما شهر را زیر سایه درختان میخواهیم" چیست؟

این کمپین به دور از هر خط و جریان سیاسی ،تنها به دنبال حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست طبیعی است و برایمان فرقی نمیکند که کسانی که دستور تخریب منابع طبیعی را صادر میکنند از چه جناح و گروه سیاسی هستند .این کمپین یک گروه مردمی است و معتقد است به جای قطع درختان به بهانه توسعه ،درختان و فضاهای زیبای سبز و پارکها ،خود میتوانند عاملی برای توسعه باشند. از سویی خودروهای شهری و تک سرنشین در شهر روز به روز در حال افزایش است و این مسئله باعث آلودگی بیشتر هوا خواهد شد. بنابراین ایجاد پارکها و فضاهای سبز در سطح شهر همچنانکه موجب آرامش روحی شهروندان میشوند باعث جلوگیری از آلودگی هوا در آسمان شهر نیز میشوند. همانگونه که میدانیدتعداد پارکها و فضاهای سبز رشت هم بسیار کم است و با توجه به اینکه آب و هوای گیلان بسیار مناسب برای ایجاد زیباترین باغ ها و پارکهای طبیعی می باشند میتوان با ایجاد فضاهای طبیعی هم به زیبایی شهر کمک نمود. متاسفانه نه تنها از این ظرفیت و پتانسیل استفاده مناسب نمیشود بلکه تعدادی از درختان زیباو قدیمی شهر،به بهانه توسعه قطع میشوند .


خواسته ی شما از مسئولین شهرداری چیست؟

از مسولان و دستگاههای زیربط میخواهیم که با افراد و گروههای فرهنگی اجتماعی متخصص و NGO ها در موضوع مدیریت شهری مشورت داشته باشند و از نظرات آنان استفاده کنند و اینطور فکر نکنند که مبتنی بر اختیاراتی که توسط مردم بر دوش آنان نهاده شده میتوانند هر کاری که خواستند بکنند. البته مشکل از آنجا آغاز شده که نظارت همگانی هم توسط مردم انجام نشده است و همچنین افراد مسئول هم زیاد به نظارت عمومی و همگانی توسط مردم بر کارهایشان اهمیتی قائل نیستند به همین دلیل عموما بعضی اوقات کارهایی میکنند که خیلی در راستای منافع عمومی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار