کد خبر: ۷۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 04 August 2015
رئیس سازمان سینمایی کشور از برگزاری جشنواره‌های مستقل و موضوعی برای سینماهای کشور خبر داد و گفت: گیلان نخستین کاندیدای برگزاری این جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الله ایوبی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز فعالیت سینمای این شهرستان با ابراز خرسندی از افتتاح سینما اظهار کرد: حق مردم رودبار بود که زودتر از اینها صاحب سینما شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت تدبیر و امید دولت فرهیختگان باشد، تصریح کرد: در تمام حوزه‌ها باید راهی برای فرهنگ یافت و برای آن هزینه کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر جوانان و اهالی فرهنگ و هنر در شهر و استان دیده شوند اتفاق‌های خوبی می‌افتد، تصریح کرد: امیدواریم چهره فرهیخته ایران برگردد.

وی عمر مدیریتی را بسیار کوتاه دانست و افزود: از این عمر کوتاه باید برای انجام کار ماندگار استفاده کرد و یکی از آن احیای سینمای از دست رفته است.

ایوبی با تصریح بر اینکه هزار شهر کشور بی‌سینما و هزار شهر با سینما است، خاطرنشان کرد: از امروز رودبار شهر با سینما است.

وی سینما را مکانی دانست که می‌تواند خانواده را دور هم جمع کند و گفت: تهاجم فرهنگی توهم نیست و سینما راه خوب برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

رئیس هیئت امنای انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه امروز دسترسی‌ها به همه چیز آسان شده است، خاطرنشان کرد: سینمایی که بنا می‌شود به بچه‌ها می‌گوییم چه باید ببینند.

وی اضافه کرد: امروز فرزند در کنار خانواده‌اش است اما ذهن او با خانواده نیست و به چت کردن و ... می‌اندیشد بنابراین امروز سینما مدرسه است و می‌تواند تمام اعضای خانواده را دور هم جمع کند.

ایوبی سخن گفتن از سینمای ایران را سخت خواند و یادآور شد: سینما از هویت فرهنگی ایران دفاع می‌کند.

وی از برگزاری جشنواره مستقل و موضوعی برای سینماهای کشور خبر داد و متذکر شد: گیلان با توجه به سابقه فرهنگی نخستین کاندیدای برگزاری جشنواره مستقل است.

رئیس سازمان سینمایی کشور تعداد سالن‌های سینمای گیلان را ناچیز خواند و خاطرنشان کرد: قرار است امسال جشنواره سینمای کودک به صورت مستقل در همدان و سال آینده جشنواره سینمای نوجوانان در اصفهان برگزار شود.

وی برگزاری جشنواره سینمای کودک و نوجوانان را دوسالانه خواند و یادآور شد: می‌خواهیم برای هر استان سفره‌ای برای سینما بگسترانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار