کد خبر: ۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 04 August 2015
رشت - ایرنا - نشست بررسی طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، در این نشست در مورد پیشنهادات سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت اسکله های بندرکاسپین بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان در این نشست با اشاره به بازدید رییس جمهوری از این بندر در سفر به گیلان گفت: توسعه بندر کاسپین در رونق تجارت در گیلان نقش مؤثری خواهد داشت.
مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز گفت: آمادگی داریم تا با استفاده از توان بخش خصوصی در خصوص ساخت این پروژه مهم که حلقه تکمیل کننده زیر ساختهای ترانزیتی شمال کشور در جهت فعال سازی کریدورهای بین المللی است، اقدام کنیم.
عملیات اجرایی ساخت نخستین پست اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی، خردادماه امسال با حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، استاندار و نمایندگان گیلان و مسوولان کشوری و لشکری آغاز شد.
این بندر با 22 پست اسکله و ظرفیت بارگیری 15 میلیون تن در یک شیفت کاری، بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و از نوع بنادر نسل سوم با فناوری و امکانات دریایی مدرن با محوطه ای وسیع است که می تواند خدمات لجستیکی مثل انبارداری ، فرآوری ، توزیع کالا و همچنین ایجاد صنایع دریایی کشتی سازی و فعالیت هایی که می تواند ارزش افزوده برای کالا بوجود آورد، ایجاد کند.
مجتمع بندری در حال احداث کاسپین در منطقه آزاد انزلی و در مسیر کریدور شمال - جنوب که به کریدور نستراک معروف است، واقع شده است. این کریدور بعنوان کریدور حمل ونقل بین المللی بین اروپا - آسیاست که بندر هلسینکی در فنلاند و شمال اروپا را از طریق روسیه به شمال ایران و از طریق بنادر جنوب به بنادر خلیج فارس و از آنحا به هند و و بنادر شرق و جنوب آسیا متصل می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار